Gå til innhold

Gøril - hvordan har det gått med stikkingen?

Anbefalte innlegg

Heisann du!

Lurer bare på hvordan det har gått med stikkingen din??? Syntes du det var vondt?

Leste ditt innlegg her angåend oppbevaring i kjøleskap eller ei...

Min erfaring:

Bor i et land som aldri har en temperatur under 25 grader på dagtid. Jeg fikk beskjed om å legge gonal-f nederst i kjøleskapet og tok den ut ca en halv time før bruk slik at den ikke skulle være så kald... Etter bruk la jeg den fint inn igjen...

Jeg fikk mange gode egg og ruger nå på to - håper jeg da, at jeg fortsatt ruger...

Fortsetter under...

Hei :)

Stikkingen går det faktisk helt greit med, Du hadde helt rett, det var nok mer tanken på å stikke seg selv, som gjorde vondt, enn selve stikket, for det kjente jeg nesten ikke til.. Jeg blør bittelitt etter stikket, men det gjør ikke det spor vondt. Heldigvis.

Er eggløsningssprøyta også likedan? vet du det?

Takk for hjelp Snickers. Du har vært veldig snill, og kommet med mange fine svar til meg. Det setter jeg stor pris på.

Jeg oppbevarer nå sprøytene mine i kjøleskap og litt i romtemp. Det er for tiden veldig varmt i oslo, så jeg tørr ikke la de ligge i romtemp for lenge. På klinikken i dag sa de at de ønsket at jeg skulle ha den mesteparten i kjøleskapet, då det er nok helt riktig det du har gjort.

Hvor bor du forresten??

Jeg håper også at du ruger på to fine gullegg!! :)

Så bra at det går helt fint med stikkingen!!! Du er flink :)

Jeg blødde også littegrann etter stikkingen.

Vet du hva jeg dette med eggløsningsprøyte vet jeg ikke så mye om - her i Ecuador, hvor jeg bor - fikk jeg ikke lov til å sette den sjøl. Men har venninner i Norge som har satt den på seg selv - det som de sa til meg var at den kjente de litt mer enn de andre sprøytene. Jeg fikk satt eggløsningssprøyta i den ene rumpeballen - gledet meg ikke fordi jeg visste at den ikke var en nytelse akkurat - men da var jeg sååå nære så da tenkte jeg ikke så mye på det... Håper det går bra med deg også, og at du får noen kjempegode fine resultater - det er jammen en stor påkjenning med alt som skal klaffe.

Hvor lenge har dere prøvd å få barn?

Er du gift eller samboer? Har du barn fra før?

Vi har vært gift i 4 år og har prøvd å få barn i snart 3... 2 mislykka insenimasjonsforsøk. Dette er første IVF for vår del...håper såå veldig at det kan bli det første også :)

ruger så godt jeg kan...tiden snegler seg jo mot dagen for blodprøve...nesten ikke til å holde ut :)

Lykke til videre med stikkingen.

Hei igjen.

Vi har prøvd å få barn i litt over ett år.. Jeg var utålmodig, så tok kontakt med en privat gyn ganske fort. Og det angrer jeg ikke. For der fant vi ut at jeg har en mild grad av PCO og mannen min har dårlig kvalitet, så vi skal i gang med ICSI. Vi prøvde meg pergo, eggløsningssprøyte, medisin til mannen min. ingenting hjalp, vi ble aldri gravid..

Vi har vært sammen i 2,5 år, og giftet oss 23 juni i år. Veldig koselig. Vi har ingen barn fra før. Dere?

Jeg skal sette eggløsningssprøya selv ja, hadde håpet at noen kunne sette den for meg, men den må settes på kvelden, så da er det jo ingen andre enn meg og mannen min, og han har ekstremt sprøyteskrekk.. Så da må jeg vel.. Den skal settes i magen da, hvorfor måtte du få din i rompa?

Jeg har jo fått eggløsningssprøyte før, og husker jeg tenkte at "dette kjente jeg". Men jeg torde ikke se på, for spissen var så lang.. Det angrer jeg i dag :(

det går vel bra allikvevel håper jeg.

Har du bodd i Ecuador lenge? trives du godt?

når skal du forresten ta blodprøve? Jeg krysser det jeg har for at du er gravid!!

Hurra gratulerer - hvordan opplevde du bryllupsdagen. For min del er det den beste opplevelsen i livet mitt til nå.

Vi har dessverre heller ingen barn fra før, så nå håper vi virkelig at dette kan gå veien.

Så fornuftig av dere å ta kontakt med en privat gyn - ting går jo som regel mye raskere da - og man får som regel så god service, blir tatt så godt vare på. Har bare vært til privat gyn i Norge en gang, men for en himmelvid forskjell :)

Vet du hva, jeg vet ikke helt hvorfor jeg måtte sette den i rompa. Jeg fortalte legen min at dette var en sprøyte man satte selv i Norge - men i magen...hun mente det ville være vanskelig for meg å få til å sette den selv...naturlig nok -og bare med et blikk på mannen min skjønte vi at med det uttrykket der ville han helst slippe - var ganske komisk...skjønner han jo, jeg elsker ikke disse spissene akkurat :) og så skulle han få skylda...

Jeg håper inderlig at du får mot nok til å sette den sprøyta. Du har ingen venner som er leger/sykepleiere/hjelpepleiere som eventuelt kan hjelpe deg? Tidligere en gang skulle jeg få en eggløsningssprøyte, da satte en kollega av meg den på meg, fordi vi var på reise...hun er sykepleier.

Når skal du sette sprøyta nå igjen?

Jeg skal ta blodprøve på torsdag...tiden snegler seg av sted!!!

Har så veldig lyst til å ta en test selv før dagen...men er nok lurt å vente i hvert fall noen dager til. Vet du noe om hvor tidlig en egentlig kan teste. Jeg har hørt at en ikke skal teste for tidlig fordi en eggløsningssprøyte kan gi et falskt negativit svar. den kan ikke gi falskt positivt svar, men falskt negativt og det har jeg jo ikke så lyst på.

Vi har vært i Ecuador i 3 år snart. Det er jo en ganske annerledes kultur enn i Norge, men vi trives godt. Utrolig utfordrende og spennende jobb (bistand). Det er tøft å representere rikdom (bare ved å gå rundt med blå øyne og lys hud) i en by med ekstremt store behov - samtidig som det er givende å kunne få være med på å bidra til utvikling i områdene hvor vi arbeider... Jobben hjelper meg nok også til ikke å falle så veldig langt ned ifht dette med å få barn eller ei, fordi jeg ser at folk lever i helt ekstremt vanskelige situasjoner... Men jeg er klar over at jeg likevel har et sterkt ønske om å få barn, og at dette med at folk lever i fattigdom her ikke tar bort sorgen...ja skjønner du hva jeg mener??? Jeg klarer kanskje å se det hele i en større sammenheng.

Nyt fredagskvelden i deilige sommerNorge

bryllupsdagen var verdens mest fantastiske dag. Helt nydelig :)

Hadde vært til en lege i forkant og spurte om en del ting. Hun tok ikke meg på alvor i hele tatt, og derfor tenkte jeg at jeg skulle ta saken i egne hender. Og da fikk jeg svar ganske fort. Hadde det vært opp til legen min skulle vi prøvd i 1,5 år før vi søkte hjelp.. Men det er jo ganske bortkasta prøving da, når man har fått beskjed om at man trenger hjelp..

Min gyn er verdens mest fantastiske gyn. Når jeg har time til hun tar hun meg på alvor og, og hun har det ikke travelt som så mange andre leger har.. Jeg var hos henne en hel time sist.. Og fikk svar på alt jeg lurte på, og til og med en klem :) Hun er helt knall :)

Jeg har ei venninne som er bioingeniør, og har tatt en del blodprøver og slikt, hun kan sette eggløsningssprøta for meg, viss ikke skal jeg nok klare det selv.. Det er jo for en veldig veldig god sak!

Synes du er kjempetøff som jobber i et slikt land, Du bidrar sikkert med en masse fint, og de trenger fol som deg, det er helt sikkert. Men jeg skjønner allikvel at du vil ha barn ja. Allikvel om jeg hadde bodd i fattigdom, så hadde ikke lysten etter et barn forsvunnet.

Har dere tenkt å komme tilbake til norge forresten? eller vil du oppdra tvillingene dine (det kommer til å gå bra) i ecuador?

Stor klem (og du var veldig hyggelig å prate med forresten :)

Annonse

Du høres veldig fornuftig ut Gøril, hvorfor drøye med leger som oppleves som de ikke lytter når en har fått beskjed om at en kan trenge noe hjelp. Hun legen din høres jo helt topp ut! Det er kjempeviktig å ha en lege som kan lytte til oss i en slik situasjon, en er jo så veldig sårbar.

Så bra at venninna di kan hjelpe deg dersom motet svikter på sprøytedagen - åhhh som jeg håper at du får noen gode resultater.

Det er sant som du sier, om en er rik eller fattig så gjør ikke det noe med ønsket om barn - det ligger jo naturlig i oss, ja, hos mange i hvert fall.

Heheh jeg skvatt litt til da du skrev om jeg ville oppdra tvillingene i Ecuador...hehehe - koselig altså :)

Vi har 2 år igjen av den kontrakten som vi har nå, så får vi se hva tiden bringer, men tipper at jeg blir klar til å reise hjem til Norge etter de neste 2 årene. Dersom vi får våre etterlengtede barn mens vi er her ute, så ønsker jeg at de skal få vokse opp i trygge og vakre Norge - men de vil ikke ha det vondt her ute heller - de vil bare ikke kunne ha den friheten til å løpe rundt i skog og mark som barn vil ha i Norge - og det var noe jeg satte veldig stor pris på da jeg var barn :) hahah det kan jo rett og slett hende at vi får en datanerd og en lesehest som driter i alt som har med frifluftsliv å gjøre :) vi får se. Men planen altså er å reise hjem etter 2 år til her ute.

Du er også veldig hyggelig å prate med Gøril - du er nå på sprøytedag 3 eller noe er du ikke?

Uff, vet du hva, jeg blir snart smågal av å gå her og vente på at mensen skal komme, eller at jeg får en positiv blodprøve...og så er det for tidlig å kunne starte å teste selv også sier de erfarne her inne...må minst vente til dag 10 - og i dag er jeg endelig kommet til dag 8. Tiden etter innsetting har vært den verste for meg, ikke for å skremme deg Gøril, men man tenker på det absolutt hele tiden, kjenner etter og føler. Det ble en del tårer i går kveld, mistet liksom alt motet - heldigivs har jeg en superduper mann.

Akkurat nå skjønner jeg ikke de som har gått gjennom dette 11 ganger... Kjenner ei som har gjort det og nå er hun gravid...det kaller jeg godt mot :)

Er du åpen med venner og familien om hva du/dere går gjennom?

Håper dere fortsatt får nyte noen deilige sommerdager i Norge.

super dag til deg :)

klem

nå er jeg litt flau, skriver så vanvittig langt jeg hver gang...sorry ;)

jeg synes det er veldig gøy at du skriver lange svar jeg :) Så du må i allefall ikke være flau!

Nå har jeg stukket siden tirsdag, og det går som en drøm. Ikke smerter eller noe.. Jeg lurer bare på en ting, når merker jeg at sprøyten er tom? Slik at jeg ikke får i meg for liten dose? Huff, så mange spm..

Jeg er svært åpen med venner og familie. De aller fleste vennene mine vet dette, og jeg synes det er greit å la de vite det også. Da slipper jeg den masingen om "når skal du bli gravid da?"..

mammma og pappa og svigers har også vært med å betalt litt utgifter. Vi gjør jo dette privat, og det koster jo kjempemasse.. Så jeg ble veldig glad da de sa at de ville betale en god sum :) Det er særlig pappa som lengter etter barnebarn. Han er helt vill :) hehe

Huff, å prøve 11 ganger vet jeg ikke om jeg hadde klart psykisk sett. Jeg synes det holder med denne.. Om det ikke klaffer, så skal jeg selvfølgelig ha flere forsøk, men 11 hørtes så ubeskrivelig mye ut. Håper virkelig at det går bra med de nå, og at hun får et fint svangerskap.

I dag har jeg vært å sola meg og badet litt, Det var digg. ikke en sky på himmelen. Tror nok det blir en tur på stranden i morgen også om været holder seg. Jeg elsker å ligge ute å sole meg, kommer nok til å se ut som e rosin om 10 år tenker jeg... Er ikke så flink til å smøre meg. Blir veldig fort brun, og blir aldri brent.. Så da glemmer jeg ofte solkrem.. Og den har jo andre formål enn å beskytte mot solbrenthet.. Jeg må sjerpe meg litt der, så jeg ikke ser 60 år ut når jeg er 35...

Fikk dere høre noen prosentsjanse for at dette forsøket skulle gå bra? Vi har hørt 40% på forhånd, men dette kan vel endre seg. Vi er ganske unge. 24 og 25 år, så det heldigvis bedre prognoser da også..

Hvordan går det med deg da? fortsatt like spent og nervøs. Er sikker på at når det er min tur kommer jeg til å være helt fra meg av spenning.. Håper du får en fortsatt fin dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...