Gå til innhold

javel..3 dagen og lillemann skyr puppen:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette som kalles puppenekt kankjse? Hvordan komme seg gjennom det da? Fullammer ham. Han er snart 6 mnd. Av og til får jeg i ham mens noen ganger bare vrir han seg unna og hyyyler. Stor smiler når jeg løfter ham opp. Phu. Våkner mange ganger om natta da så da spiser han. Har sove rundt fram te nå så regner med det er derfor han våkner. Han er gankse slang så har ikke så mye å gå på. Bør jeg begynne med fast føde? Mange tips ønskes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedrådet ved puppenekt er amming i forbindelse med søvn. Du kan utvide dette til å gjelde dupper på dagen også. Han trenger ikke være våken for å amme, bare kil ham på kinnet med puppen.

Fast føde hjelper ikke på puppenekten da, men det kan jo være greit å begynne med smaksprøver (ts-størrelser) på formiddagen.

Skrevet

6 mnd er stor nok baby til å begynne med fast føde, ja. Men mange babyer aksepterer visst puppen igjen etter puppenekt-periode. Det er vel bare å prøve og prøve...

Skrevet

Her er det også puppenekt. Nussa mi er snart syv måneder. Noen dager er verre enn andre. De siste tre kveldene har også vært veldig slitsomme. Hun har gjentatte ganger tatt puppen, suget og sluppet med et skrik. I kveld var det mye om og men for å få henne til å ta den i det hele tatt. Bare skrik. Ville ikke ha grøt heller. Forferdelig slitsomt!

Vet ikke om det er noe godt råd, men jeg lykkes av og til å få henne til å ta puppen hvis jeg tar henne opp på fanget med puppen bar og later som om hun ikke skal spise. Jeg prater, synger eller leker med henne. Da hender det at hun fatter interesse for brystet, men det funker ikke så ofte...

Skrevet

Hei

Stå og amme har fungert her.Klem

Skrevet

takk for gode råd. Det har begynt å gå seg bra til:) han har siste ukene begynt å våkne nettene igjen for å få pupp. Sove rundt siden han var nyfødt. Er det på tide med litt grøt da?

Altså gjør meg ingenting å amme ham nettene da men usikker siden han er tynn.

Han får smaksprøver på grøt og poteter/gulrot/kålrot blandet med mm og det liker han:) Ikke mageknip eller noe. Får noen ts for dag. Har jo lyst å fullamme så lenge jeg kan. Han er ikke grinete eller noe sånn så vriker jo som han får nok mat (ser da bort ifra de 4 dagene med puppenekt hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...