Gå til innhold

Hjelp til røykeslutt på helsestasjonen?

Anbefalte innlegg

Er kanskje litt feig som vil være anonym nå, men.....

Jeg sliter big time med å klare å legge røyken fra men, går nesten rundt å lurer meg selv.

Dere som har klart å slutte har dere fått noe hjelp eller brukt noen midler?

Lurer på om det finnes noe røykeslutt kurs hos jordmor el lignende?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg dro hjem til foreldrene mine en uke - tok ikke med meg røyk. Hadde bestemt meg for å slutte - da er det et nederlag å gå til butikken for å kjøpe en ny pakke. De tre første dagene var verst, og jeg vurderte til og med å stoppe røykere på gata for å kjøpe en enkelt sigarett for 20 kroner - men jeg klarte å la være. Etter noen dager oppdaget jeg at jeg faktisk ikke tenkte så mye på røyken lenger. Etter to uker kunne jeg sitte sammen med samboer, eller kollegaer på jobben når de tok seg en røyk uten at det gjorde meg noe. På lørdag er det en måned siden mitt siste trekk, og det går veldig fint. Av og til får jeg lyst på en røyk, men det går veldig fort over. Jeg klarte ikke å slutte i mitt første svangerskap, så jeg har full forståelse for dem som sliter. Men det er så utrolig godt når man klarer det! Lykke til !!!

Fikk noen brosjyrer av jordmor, men valgte å slutte selv uten å lese dem. Irriterer meg over å måtte lese informasjon som alle røykere alikevel kan alt om. (det er vel helst ikke-røykere som har lite kunnskaper på dette feltet) Det er det å slutte som er vanskelig, ikke å skaffe seg informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...