Gå til innhold

føler meg så slem...

Mamma i februar=)

Anbefalte innlegg

Tok 2 aborter da jeg var 16. Noe av det værste jeg har vært med på. Er gravid igjen, og har valgt å beholde barnet. er i uke 15 nå.

"Problemet" her er det at jeg føler meg så urettferdig! Hvorfor har dette barnet større rett til å få leve enn de jeg valgte bort?

Jeg var jo alt for ung og sånn, men likevel.. Blir dumt å tenke slik også, men jeg gjør i alle fall det. Klarer ikke helt å se gleden i det å være gravid, når jeg tenker slik...Huff..

Fortsetter under...

Sånn er det bare. Jeg syns det er veldig bra og modig av deg å ta det valget når du var 16 år. Det er veldig vanskelig å ha et barn. Det er masse ansvar og hele livet blir snudd opp ned. Jeg syns det er litt i tidligste laget å få det ansvaret når man er 16.

All ære til de som klarer det, men all ære til de som velger å utsette barn til de er mer klare for det. Både praktisk og prykisk sett.

Er nok ikke noe jeg kan si for å få deg til å føle deg bedre, det er nok bare noe du må jobbe med, men du skal vite at jeg ikke syns du er slem. Ikke i det hele tatt!

Det er naturlige følelser du har. En graviditet setter tankene i sving, og jeg husker at jeg tenkte alt fra at verden ikke er et sted for barn (med all elendighet) til hva har jeg å tilby....

Kjenner jenter som sliter pga av slike ungdomsopplevelser/ valg... bl.a ei som ble presset til abort av sin egen mor som 16 år...

Hun føler fortsatt savn og skyld, ennå hun ikke fikk et reellt valg den gangen..

Graviditet medfører ikke bare glede, men også vansklige tanker, redsel for at noe kan være galt, savn, man kan gjennoppleve vonde minner fra egen barndom osv. Jeg synes man skriver for lite om disse sidene av å bli mor. Livet er vanskelig, og det er greit å føle seg svak eller slem innimellom. Prøv å tenke at det finnes tilgivelse for alt... Jeg er kristen og det har reddet meg gjennom mye vonde ting. Jeg vet at Jesus ga livet sit for meg, og mine synder har han tatt på seg.

Vet det ikke er lett, men nå må du tenke at du skal bli mor for dette barnet, og det er et privilegium og et ansvar som du har fått. En gave;-)

Jeg skjønner hva du mener. Har også tatt en selvvalgt abort en gang, og sleit litt i ettertid av dette. Og er nå 19+2, men har tenkt det sånn som du gjør, men føler kanskje ikke helt det samme med skyld.

Men det du gjorde da du var 16 var kanskje det beste for barnet det gang. Du kan jo sammenligne livet ditt nå og livet ditt da, hvilke midler hadde du da til å ta vare på et barn. Man er jo fryktelig ung når man er 16, iallefall i tanke med det på å få barn.

Vet det er lettere sagt en gjort, men prøv se det "positive" i det. Du har tre ganger så mye kjærlighet å gi til dette barnet da vet du..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...