Gå til innhold

Vet dere hvilken dag dere hadde sex i forhold til EL da babyen ble unnfanget og hvilket kjønn ble det?

Anbefalte innlegg

Prøver å få en oversikt over eventulelle kjerringråd, som kan prøves hvis man prøver på et bestemt kjønn!

Hvilken mat/drikke spiste dere mye av i den perioden før dere ble gravide?

Fortsetter under...

Befruktning skjedde midt i eggløsningen begge gangene, og vi fikk gutt først og jente etterpå. Spiste vanlig mat, men jeg er litt søtsugen - særlig på smågodt (surt/søtt). Tror ikke det hadde noen innvirkning (he-he). Mistet forøvrig lysten på smågodt da jeg var gravid med gutt første gang (plutselig var det bare sjokolade som var stas), men ikke da jeg gikk med jenta.

Befruktningen kan skje opptil en uke etterpå!

For min del aner jeg ikke, men ifølge babyverdens "kalender" ble jeg gravid ca lørdag 1. okt. Programet var tett, og jeg vet at fra torsdagen og en uke framover var det sølibat pga foreldrebesøk og litt slikt. Sædcellene har sannsynligvis overlvd noen dager før egget ble modent, og vi fikk en jente.

Alle sånne ting må tas med en klype salt, synes jeg. Jeg er ikke en av dem som har styr på eggløsning, sikkert lettere hvis man har det!

Lykke til! :)

En hel uke? Oi, da blir jo dette mer usikkert, men i henhold til når de ble født, så kan det jo kanskje stemme. Førstemann kom 11 dager på overtid, men kanskje det ikke var så mye overtid likevel, da (he-he).

Annonse

Første gang hadde vi sex midt i eggløsning og fikk gutt. Sist hadde vi sex 2 dager før forventa eggløsning Og vi fikk jente. Må legge til at UL viste at befruktning måtte ha skjedd 1 uke etter sex. Og det er ikke uvanlig sa legen.

Ikke nok med at sædceller kan leve i flere døgn, men egget kan gå i dvale noen dager, sa legen.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...