Gå til innhold

Noen som har tips til kledsvask???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanish er effektivt, men farlig. Svigerinna mi glemte en body sprøyta med vanish. Det ble hull.

Jeg bruker sitronsåpa til troll. Fått den i gave, men de har den på babyshop tror jeg. Tar litt vann på også gnir jeg flekken mot. ---- Etter vask B O R T E!

Blenda sitt flytende vaskemiddel er faktisk også effektivt. La det ligge på flekken i 20 minutter før du putter i maskin.

Annonse

Ikke for å kritisere noen,men...... Vaske bæsjeklær på 40 grader!!!!! Har du tenkt at når du vasker klær sprer bakteriene seg til alle klesplagg i vaskemaskinen. Hvis du skal bli kvitt bakterier må du vaske på 95 grader. Samme med undertøyet, vasker du ikke det på 95 grader sprer du bakterier. Kan du tenke deg hvis du har sopp i underlivet og ikke "koker" klærne, da blir det sittende i . .

jeg vasker både babyklær, undertøy og sengklær på 60 grader, har nesten ingenting som tåler varmere vask enn som så.. bakteriene dør vell på 60 grader??

trodde ikke på at vanish var bra helt til jeg prøvde det - det tar bort nesten alt (står advarsel på at klær må ligge med middelet på maks fem minutter før de blir vasket, så kan nok stemme at tøyet tar skade dersom det ligger lengre).

Annonse

Ja, jeg håper virkelig bakterier forsvinner på 60 grader!?? Vasker bare noe hvitt tøy på 95 grader jeg, og det meste av barnetøy her går på 60 grader. Syns det virkelig er litt ekkelt å tenke på at bakteriene fyker omkring i maskinen og setter seg på alt tøy....huff.

Så håper 60 grader holder:-)

Tenkte bare jeg skulle sitere gronnhverdag.no siden det er litt hets mot de som vasker tøyet på "bare 60 grader".

Tatt ut av sammenheng i artikkelen, den tar egentlig for seg miljøbevisst klesvask. Men underveis i artikkelen står det:

*Kokvask bare unntaksvis, for eksempel ved sykevask. Vanligvis blir tøyet rent ved 40 grader. Bakteriene i undertøy og tøybleier dør ved 60 grader.

Så bare fortsett å vask på 60 grader, det gjør jeg hvertfall!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...