Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #1 Del Skrevet 3. august 2006 måtte ikke ta noe sånn i sist svangerskap...skal si ting forandrer seg gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 3. august 2006 #2 Del Skrevet 3. august 2006 Folat ja... hver dag=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #3 Del Skrevet 3. august 2006 er det det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje og Vaniljebollene Skrevet 3. august 2006 #4 Del Skrevet 3. august 2006 Ja... Vil ikke risikere noe ryggmargsbrokk her. Må også ta tilskudd av kalsium og tran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chill+enda en til Skrevet 3. august 2006 #5 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har tatt folat siden vi jeg slutta med pilla i desember. De sier man skal ta den noen mnd før befruktning, samt 3 mnd ut i svangerskapet. Dette for å forebygge ryggmargsbrokk. Kan ikke få for mye av det, siden det er b-vitaminer. B-vitaminer et vannløselige, og overflødig av det skilles ut via urin. Men jeg har hørt at man IKKE skal ta det etter 12. uke, stemmer dette.. noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 3. august 2006 #6 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg fikk beskjed av jordmor om å fortsette, men på mindre dose... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chill+enda en til Skrevet 3. august 2006 #7 Del Skrevet 3. august 2006 Oki.. men en tablett inneholder 400mg, og det er det som er anbefalt dagsdose.. finnes kanksje med færre mg da, eller?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 3. august 2006 #8 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg brukte noen multivitaminer, der var innholdet av folat på 200 mg... Men spør jordmoren/legen din, det er sikkert delte meninger om dette som alt annet=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 4. august 2006 #9 Del Skrevet 4. august 2006 jeg har hørt at man kan slutte etter 3 mnd for da er det ingen fare for ryggmargsbrokk lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meggy Skrevet 7. august 2006 #10 Del Skrevet 7. august 2006 Til info er det ikke mg, men mcg (mikrogram) med Folat.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skytte72 Skrevet 7. august 2006 #11 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg tar gravitamin... der er det folat å masse andre vitaminer du skal ha:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym nå Skrevet 7. august 2006 #12 Del Skrevet 7. august 2006 tas når man planlegger gravidit ,fram til 12 uker& ved folat mangel, ellers er det ikke nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 7. august 2006 #13 Del Skrevet 7. august 2006 Står klart og tydlig 1 mg folsyre NAF på min pilleboks som jeg har rett foran meg. Fikk den på resept da jeg fjernet spiralen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #14 Del Skrevet 7. august 2006 1mg er høyere dosering enn den de fleste gravide trenger. vanligvis holder det å ta 400microgram daglig, som man får kjøpt uten resept, men i spesielle tilfeller, velger legen å skrive ut resept på 1mg for å være på den sikre siden. Jeg var på et kurs om dette en gang for noen år siden, og der fortalte han overlegen at til gravide som tidligere hadde fått barn med ryggmargsbrokk, anbefalte de opptil 4mg daglig for å forebygge, så doseringen blir veldig individuell. men stort sett holder det med 400microgram, dersom legen ikke har sagt noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå