Gå til innhold

så gikk det bra likevel! :) hadde jeg aldri trodd... (solskinnshistorie)


mamman_til_Noah_&_veslegutt!

Anbefalte innlegg

det hele begynte med en blødning 5+2. mye friskt blod og store smerter i magen. ultralyd noen dager senere viste fortsatt graviditet, men legen kunne ikke se noe foster, noe som gjorde meg nokså bekymret, men skjønner nå at det kanskje var litt tidlig...

 

ny blødning 6+2, men ikke mye, og bare helt brunlig. tenkte allerede da at dette aldri kom til å gå bra...

 

da jeg fikk skikkelig styrtblødning og sterke smerter ved fullgåtte syv uker (bare noen få timer før flyet mitt gikk til island), var jeg helt helt sikker på at alt håp var ute. det kom til og med ut en blodklump på størrelse med en golfball... hvordan er det mulig at det skal gå bra???

 

legen jeg snakket med før jeg reiste på ferie, mente også at dette var en spontanabort. overlege på ringerike sykehus. han sa det ikke var noe vits i å komme opp å sjekke det engang, før jeg dro på ferie, fordi det virket som at kroppen min ordnet opp selv... var selvfølgelig kjempe lei meg (mistet også en i april, da i 12.uke, så dette var min store skrekk)...

 

huff, på lørdagen etter tok jeg meg til og med et glass champagne. så begynte jeg å spy... og jeg spøy som en gris i de tolv dagene det tok før jeg fikk komme opp på en ny ultralyd. syns dette var rart, da jeg mistet symptomene mine helt, over natta, sist da jeg hadde ma. samtidig så tenkte jeg at det kunne være hcg igjen i kroppen etter aborten...

 

men neida! der var det en liten spire på 2 cm med bankende hjerte!!!! :))))) jeg var, og er, helt i sjokk!!! skjønner ingenting av dette her... INGENTING... Men jeg er så glad så glad!! :) Har forresten ni fullgåtte uker imorgen.

 

så da kan det faktisk gå bra altså! :) ville bare dele det.

 

stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk! Og tusen takk for at du deler med oss! Det var en utrolig fint å lese en slik lykkehistorie. Og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så utrolig fint å høre :)

Hadde legen noen forklaring på hva det var som kunne ha skjedd?

 

Synes det er helt fantastisk med slike solskinnshistorier jeg, litt rørende å høre om :)

 

Masse lykke til videre i svangerskapet, blir spennende å følge deg :) Jeg er selv 9+2 idag :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitter her og småtuter nå jeg.. :)

for en utrolig nydelig historie! håper alt går bra hele veien, skjønner godt at du er kjempe happy nå altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uforståelig hele greien men suuuuuperflott at det har gått bra med spiren gjennom det hele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gratulerer med 9 fullgåtte uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uforståelig ja, det er ordet... er nok en fighter dette her! :) håper bare at den klarer å klamre seg fast gjennom resten av svangerskapet... føler meg ikke helt trygg enda, men gleder meg VELDIG over at det har gått bra til tross for alt sammen... skjønner det bare ikke...

 

chill+: da jeg hadde den første blødningen, nevnte de at faktisk at det kan ha vært en tvillig jeg mistet, iom at jeg hadde smerter i tillegg til kraftig blødning, så tydet det jo på spontanabort. så kan jeg ha bært på trillinger da?? syns det er litt spesielt, iom at vi ikke har tvillinger i familien i det hele tatt, hverken på hans eller min side. men hvis det har vært en tvilling, så tror jeg nok at jeg mistet den nå da jeg hadde den siste blødningen. var jo en ganske stor klump som kom ut...

 

en annen ting legen sa, nå da jeg hadde den siste ultralyden, var at det kunne være vanlig å blø litt idet morkaken fester seg i livmoren. men han stusset veldig ved at det hadde kommet såpass mye blod (det fossa!!!) og smertene. det var ikke vanlig i det tilfellet... så jeg aner faktisk ikke hva som har forårsaket dette...

 

derfor - hvis jeg får blødninger igjen - så håper jeg at jeg kan få komme inn litt før, for da har de kanskje mulighet til å se hvor blødningen kommer fra?

 

å, jeg er bare så lykkelig nå! :) takk alle sammen, dere er så gode. kjempe gøy å fortelle når man får så mange fine reaksjoner og tilbakemeldinger.

 

STOR klem til alle fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt gikk bra!! Jeg har opplevd akkurat det samme, men uten smerter. Flere blødninger, mye brunt utflod og en skikkelig styrtblødning nå natt til tirsdag. Kom ut en stor klump hos meg også, var sikker på at det hadde gått galt ja.

 

Men neida, det var en liten en som vinka til meg på ul på tirsdag:)

 

Hadde en blødning i går også, men begynner å bli litt roligere nå, men gøy er det så absolutt ikke!!

 

Ifølge legen så har visst jeg en blodansamling i livmoren som sannsynligvis holder på å tømme seg. Skulle ha begynt på jobb igjen på mandag etter forrige permisjon, men ble sykemeldt i 14 dager pga av alle blødningene.

 

Vi har visst noen skikkelige tøffinger i magen vi:) Jeg er 10 + 1 i dag, så er ikke så altfor lenge til 2. tri nå! Er sikker på at de har bestemt seg for å være med oss hele veien disse to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hva kroppen driver med!!

JEg hadde også masse friskt blod. Skikkelig mensen med menssmerter, og plutselig masse blodkladder i do osv.

Jeg trodde også jeg hadde spontanbortert, men neida.

På ultralyd så jeg også et bankende hjerte (ca uke 8).

Gynekolog sa at alle er forskjellig. Men nå har jeg blødd friskt blod i en uke, så nå synes jeg det kan stoppe altså.

Er det mulig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an... Blir like fasinert når jeg leser om dere andre det har gått bra med. Mamma har kanskje rett når hun sier at "hvis det er meningen at det skal sitte, så sitter det uansett".

 

Du har nok rett du også pikemor+10ukerpåvei - spirene våre er nok noen ordentlige tøffinger! håper du har rett i at de kommer til å være med oss hele veien.

 

jeg engster meg fortsatt en del jeg da, men det er nok fordi jeg har ma'en i april litt for friskt i minnet enda.. skal iallefall bli godt å komme over til 2.tri. tror jeg kommer til å miste noen kg fra skuldrene da... hva med dere?

 

Blodansamling i livmoren ja... var inne på tanken jeg også, men det hadde sikkert gynekologen sett på ultralyden regner jeg med...

 

har du fått noe forklaring på hvorfor du fortsetter å blø så mye da, Dorky 1 + nygravid?

 

lykke til videre! håper virkelig det går bra med oss alle.

 

go'klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok noe lettere over skuldrene den dagen jeg kan melde meg inn i 2. trimester ja! Er ikke noe gøy å gå slik og bekymre seg hele tiden, for det gjør man når man opplever blødninger.

 

Jeg prøver å tenke sånn som din kloke mor sier:) Tror faktisk det er noe i det. Jeg hadde en tidlig sa i april men ma må være enda eklere å oppleve. Prøv å tenk positivt, du har en sterk spire i magen!:)

Alt går helt sikkert bra denne gangen:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000 takk for at du delte historien din. Ble helt rørt her, jeg.

 

Er 5 uker på vei og har ingen blødninger så langt. Men da jeg gikk gravid med sønnen min på 3 år, hadde jeg blødninger hver mensperiode frem til 2 trimester. Husker godt engstelsen man hadde for om dette kunne holde. Alt gikk jo bra og jeg fødte en stor og frisk gutt.

 

X fingere for oss alle at dette er "ment to be" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Ble litt satt ut av historien din, jeg! Hadde en SA (tror jeg ihvertfall!) for en mnd siden og nå er jeg gravid igjen... Skal be om en ultralyd om noen uker, for å sjekke om frøet har det bra og eventuelt hvor langt jeg er på vei.

 

Så utrolig glad på dine vegne, forresten!!! Krysser fingrene for at du får et flott og problemfritt svangerskap fra nå av.

Ikke moro med disse blødningene, nei. Hadde det i mitt forrige svangerskap som heldigvis endte bra ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...