Gå til innhold

Flimring på øynene


Cygnusalia

Anbefalte innlegg

Jeg er 10 uker på vei og er utrolig sliten, trett og kvalm! Kvalmen gir seg kanskje litt midt på dagen, men ellers er den konstant. I tillegg har jeg mye hodepine, det hadde jeg ved siste svangerskap også.

De siste kveldene har jeg fått litt flimring på øynene. Det varer bare ca 4-5 min, men det er skikkelig ubehagelig og jeg blir litt engstelig av det. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Dette høres ut som et av symptomene på migrene.

Kanskje du kan snakke med legen din og få noe for dette,

men mange av medisinene kan man ikke ta når man er gravid/ammer.

 

Et godt råd er å drikke mye vann.

Migrene kan utløses av mange ting, stress osv.

 

Vil du vite mer om det kan du jo søke på det på nett eller ta en prat med legen din, han vil ha gode råd!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har også sånn, og hadde det sist svangerskap.

Begynnende migrene. Ta et par tabletter med en gang du merker det, så kanskje det gir seg.

Du er som meg, som ikke har det så sterkt. Har folk jeg kjenner som kaster opp og blir helt utafor i flere dager.

Hør med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det beroliger meg å høre at andre har dette, og jeg har jo hatt en liten mistanke om migrene. Men det er veldig ubehagelig og jeg vil gjerne ikke ta så mye smertestillende nå som jeg har en liten i magen.

Tror jeg tar en tur til legen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

ja det er ubehagelig, det vet jeg alt om... har migrene, og sist gang jeg ble gravid, (mistet i 3 mnd)hADDE jeg migrene 4 g i uken ca. og da med halve kroppen uten følelse, ikke språk, skjønner ik hva folk sier , synet er vekk m bare flimmer, kaster opp ett døgn. det var definitivt forverret når jeg gikk gravid, nå er jeg i 5 uke og er spent på om jeg blir lik nå. jeg har migrene til vanlig hatt det siden jeg var seks år, men IKKE 4 ganger i uken til vanlig. er ikke mye man kan ta når man er gravid, trist, for det er utrolig ubehagelig :( lykke til, håper det går over !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...