Gå til innhold

Sambo og første legetime


Mi tesoro *220307* *101109*

Anbefalte innlegg

Tar dere med sambo til første legetime? En får vell en del info som kanskje kan være greit for begge å vite?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min valgte å ikke bli med denne gangen. og det synes jeg var helt greit. Er jo mest prøver og info som stort sett ang. mor. Jeg fikk masse skriftlig info med meg som han leste istedet. han vil heller bli med når jeg er litt lengre uti svangerskapet. Det tror jeg blir mer nyttig for oss. Men det er jo opp til hver enkelt. Det kan jo være godt å ha ham med som støtte også,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang jeg var gravid hadde jeg med sambo på de kontrollene han kunne.

men denne gangen blir det nok ikke så ofte han blir med... vi vet jo hva vi går til ;) -for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han skal ikke være med her.. Dette er vår andre da.. Men han skal være med på ul i uke 18!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke med på noen kontroller i fjor, unntatt ul og et fødselsforberedende kurs. Men han jobbet, og det blir for dumt å ta seg fri hver gang jeg skal på kontroll... (Synes JEG da, men klandrer ingen som gjør det, hehe)

Nå er han tidvis hjemme, så kanskje han blir med på noen kontroller denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærstn min skal være med, det er vår første så jeg vil ha han med som støtte, har skikkelig sprøyteskrekk! :P

og han har kjempe lyst å være med også, er jo ganske stort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror ikke han blir med på første kontrollen. Blir mer spennende etter hvert som vi kan høre hjertelyden, så da blir han nok med.

 

Dette er andre gangen, så vi har ikke like mange spørsmål som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, legetimene var han ikke med på. Timene hos jordmor derimot var han med. Første legetimen var det blant annet GU, og det trenger vel ikke han sitte å se på... For min del var legetimene for det meste blodprøve, sjekk av urinprøve, blodtrykk osv. og etterhvert fosterlyden. Han hadde mer nytte av å være med til jordmor, der er det mer rundt-om snakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ble med! Greit å bli med på den første å se hva det dreier seg om. Dessuten er det endel spørsmål på helsekortet som omhandler far også :o) Koselig at de blir med da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var heller ikke med på første, emn skal skal være med neste gang, han ble veldig lei seg når han fikk høre at jeg fikk innvendig UL første gangen, skulle ønske han var med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er ganske vanelig mennene blir med til jordmor og eller? sambo har veldig lyst bli med på hva han kan, men jordmor er nesten det viktigste siden hun tar seg bedre tid.... anskje greit ha han med på første møte hos jordmor da, der er det jo en del info å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min, og det er vi veldig fornøyde med begge to. Også legen syntes det var veldig flott. Hun henvendte seg til oss begge to, og vi følte at vi hadde god nytte av det begge. Dessuten er det jo viktig å innvolvere mannen så fort som mulig også - kanskje spesielt for førstegangsforeldre. Jeg mener ikke at det er nødvendig alle gangene, men kanskje spesielt første gang - da er det jo også en del info om pappa'n som skal fylles ut på helsekortet.

 

Men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt hva man føler er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...