Gøril og Jesper :) Skrevet 3. august 2006 #1 Del Skrevet 3. august 2006 Hei.. Jeg leser at du har vært overstimulert og at du gikk opp 15kg i løpet av to uker etter eggløsningssprøyta. hvordan er det mulig å gå opp så mange kg på så kort tid? er det vann det meste?? Ble du kvitt kg fort?? Merker jeg er redd for å gjennomgå det selv, uten at jeg vet hvorfor jeg tror at det skal skje med meg.. Er redd for å bli overstimulert selv, for jeg har også en mild og rar grad av pco... Ingen symptomer på det, men allikvel har jeg den tilstanden.. Hvordan kan man merke om man er overstimulert, og kjente du det fort etter eggløsninssprøyta at ikke alt var som det skulle? Jeg ska på ultralyd 8 og 11 aug, og får da se om alt er normalt regner jeg med,.. men hva er det som er normalt å se i disse tilfellene? Kan man se om man er overstimulert da? Jeg bruker nå 112,5 dose om dagen med gonal-f, som jeg stikker om morgenen.. Er det vanlig dose eller? Vet du? Du må bare beklage mine dumme spm, jeg helt ny i dette, og lurer på så masse.. Blir så jeg plager dere inne her litt, det er jo ikke meningen egentlig.. Huff, jeg er bare frustrert og nervøs for alt dette.. Håper det er greit at jeg spør deg om dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5806994-luva-eller-noen-andre-her-inne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
luva* Skrevet 4. august 2006 #2 Del Skrevet 4. august 2006 helt uproblematisk jeg synes og jeg spurte veldig mange spørsmål under min første reis, fint at jeg kanksje kan hjelpe noen andre denne runden. det høres ut som du har samme variant av pco som meg: ingen symptomer men kanskje litt insulinresistens. så bra at de vet at du har det, da tilpasser de dosen og reduserer faren for overstimmulering. tror ikke du trenger å bekymre deg for det, veldig uvanlig. de 15 kiloene jeg fikk ekstra var bare vann, så de pluss 2-3 ekstra forsvant etter et par uker. vet det høres helt brutalt ut, men det er faktsk mulig. man kan se om man er i risikogruppen for overstimmulering under ultralyd. du begynte å stikke samme dag som meg tror jeg, men skal åpenbart ha ul både 8nde og 11te. jeg skal bare ha 11, så du får noe hakket bedre oppfølging enn meg. det er to måten å oppdage overstimmulering på: antall/ størrelse eggblærer og ved å måle østrogennivå. hvis de bommer totalt med dosen og du er i fare for å bli overstimmulert kan de la være i gå eggløsningsprøyte, da fosvinner bare eggene av seg selv og man blir ikke syk uansett. så man blir vanligvis ikke dårlig før etter at eggløsningssprøyta er satt. for meg tok det en hel uke. jeg tar også gonal-f 112,5 denne gangen. tror det er ganske typisk for første runde. dosen avhenger av vekt. selv fikk jeg 150 purgeon første runde, og har nå fått 112,5. kjenner andre som fikk 112,5 første runde, men hun har mindre kriselager å dra på enn det jeg har;) ikke være bekymret. de tar seg åpenbart veldig godt av deg på medicus, og med dobbelt så mange ul som man får på st. olav ser de sikkert eventuelt overstimmulering så tidlig at de kan tilpasse dosen før det blir noe fare på ferde. huffda, dette ble et langt svar. håper du ble blitt klokere... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5806994-luva-eller-noen-andre-her-inne/#findComment-5811639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 4. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2006 Tusen takk for svar!! Ble en del klokere også, det er helt sikkert. Denne pcoen jeg har skjønner jeg ikke noe av. ikke noe insulinresistens her i gården.. Jeg har ingen ting som kan tilsi at jeg har pco.. Men Gyn har jo sjekket meg for dette mange ganger, og ser noen cyster som gir meg den tilstanden. Jeg skal vel bare være heldig for at jeg ikke har noen sympt da Ja, jeg er veldig fornøyd med Medicus. De er veldig hjelpsomme og gir meg god oppfølging. Grunnen til at jeg skal ta ultralyd den 7ende er for å sjekke om jeg skal endre dosen min med Gonal-f.., og om alt utviler seg i riktig retning. Også skal jeg ta blodprøve på stimdag 10 for å sjekke verdiene mine. Gjør du også det? Så jeg føler de passer godt på sånn sett ja Blir spennende den 11te da. Vi ligger jo akkurat likt i løypa vi Når begynte du å spraye? jeg føler jeg har sprayet en evighet.. Begynte 7 juli.. Men det går greit. Liker ikke bivirkningene jeg får av den, men de varer jo ikke evig, så det går bra veldig takknemelig for at du svarte meg luva Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5806994-luva-eller-noen-andre-her-inne/#findComment-5813821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luva* Skrevet 4. august 2006 #4 Del Skrevet 4. august 2006 bare hyggelig cyster på eggstokkene er visst et av symptomene på pco, dermed har du pco selv om du verken har skjegg eller manglende mens akkurat som meg. begynte på spray 16nde juli. det var mer enn tidlig nok for meg, heldigvis har bivirkningene mine vært snille denne gangen. ingen blodprøve her før eventuelt 11 august etter ul, men sånn er det. man blir mye mer en i rekken i det offentlige. vi gleder oss til 11 ja, og gruer meg litt og. håper det blir noe eggmodning med redusert dose og. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5806994-luva-eller-noen-andre-her-inne/#findComment-5814445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå