Gå til innhold

Å nei uvi?


Heli 79-har jente+ gutt

Anbefalte innlegg

Var å tok alle svangerskapsprøvene og urinprøve i dag etter første ktr. hos legen. Urinen viste seg at jeg hadde utslag for uvi , men jeg kjenner ingenting til det. og fikk ikke noe for det i dag. Men skal jeg ikke få behandling for det da. er det ikke farlig når en er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde visst også det uten å ha kjent noen symptomer på forhånd. De skulle sende en prøve til dyrking, så ringte jeg for å høre hva resultatet var...og da sa sekretærdamen at jeg måtte levere en ny. Jeg spurte hvorfor og det kunne hun ikke forklare. "Det bare er sånn". Jaha, hva svarer man til det liksom... Jeg spurte om den var positiv eller negativ på uvi (urinveisinfeksjon) og da sa hun ingen av delene. "Ja du MÅ ikke altså, det er faktisk frivillig dette her". Jøss jeg ville bare vite hvorfor jeg må levere en ny en... Mistenker de for å ha rota den bort. Men skal til en annen lege snart, så jeg tar det heller hos de. Men er uvi farlig i svangerskapet? Trodde det var ganske vanlig å få det jeg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å få. Har hatt det mye tidligere, men har hørt at det ikke er så gunstig i svangerskap. Iallefall senere ut i svangerskapet kan det forårsake tidligere fødsel. Har bare hørt dette, er ikke sikker. Noen som vet mere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Slik jeg har oppfattet det skal en ha en kur ved uvi i svangerskap. Det er veldig vanlig med uvi hos gravide. Det er en grunn til at de sjekker urinen ved hver kontroll. Gravide har mindre eller ingen symptomer selv om de har en uvi.

 

Av og til må det taes nye prøver da de er usikre på om prøven har blitt forurenset eller noe. Dette skjer av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! Bra svar! Du skulle hatt jobb som sånn legesekretærdame ;-)

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...