Gå til innhold

Hvor mange svangerskapskontroller har dere hatt frem til uke 35?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om jeg har hatt inmari få svangerskapskontroller? Grunnet utsettelser pga sykdom hos jordmor og lege, ferieavvikling og vikarer har jeg bare hatt 4 svangerskapskontroller til nå. Er 34+3 nå. I tillegg har jeg bare 2 kryss på sfmål-kurven min, hvor det ene er helt galt pga legen min har gjort en feil (håper jeg, ellers er det noe veldig galt med meg). 1 kryss på sf-målet er ikke mye til kurve, hehe. Derfor lurer jeg litt på hvor mange kontroller dere har hatt til nå?, og hvor ofte har de satt kryss på sf-kurven?

hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt mange flere kontroller enn det og hadde 4 kryss på symfysemål-grafen etter forrige kontroll ved 35 uker. Jeg er førstegangsfødende. Har hatt en del ekstra kontroller i begynnelsen på grunn av kvalme... men opplevde å vente en periode på 7 uker mellom kontrollene på grunn av ferieavvikling...

Skrevet

ps: Har ikke arkene her akkurat nå... derfor litt upresis...

Skrevet

Ett kryss er ikke mye til kurve nei...

Har hatt tre kontroller, to kryss på sf-kurven. Synes også det er lite, er i uke 35.

Skrevet

Jeg har vært til fem kontroller pluss UL, har fire kryss på sfmål-kurven min. Er 34+0 i dag.

Skrevet

Var igrunn ganske fint å se at det er flere som har hatt få kontroller og kryss på sf-kurven. Da er det kanskje mer normalt enn jeg trodde :D Flott å ha et forum å spørre om slikt på!

Skrevet

har vært på sekd kontroller! skal på mitt syvende nå på tirsdag! :D

Skrevet

er i BiM uke 36 og har etter dagens kontroll 3 kryss på kurven min... Og ingen av de er i nærheten av den røde streken;) hehe

Men har egentlig ikke følt at jeg har hatt for få kontroller...

Skrevet

9 ganga ha ej vør t svangerskaps kontroll fram t uke 35.Totalt 6 ganga t no.37+2.Ho satte kryss på sf-kurven kvar gang ej va inne me ho.Så e vel litt lite.Ikkje veit ej ka som e normalt og ikkje. Men ej he fått kryss kvar gang.

Skrevet

Uke 35 var den 8 kontrollen min..

Skrevet

har vært til 7 kontroller+ul fram til uke 35....

Skrevet

Rettelse: Vør t kontroll totalt 10 ganga no.. Ikkje 6 (litt surr på haude mitt her no:p )

Skrevet

fire og jeg har 20 dager til termin. tre ganger målt symfyse mål og det er av tre forskjellige så kryssene spriker veldig. siden det er ett ukoplisert svangerskap har de redusert veldig på antall kontroller sier jordmor.dette er mitt fjerde svangerskap så jeg vet liksom hva dette går ut på og hva som venter meg.

hadde dette vært mitt første svangerskap tror jeg at jeg hadde ønsket meg oftere oppfølging. det er nå stas å høre fosterlyd og få konstatert at alt er vel.

siden det har vært mye fokus på streptokokker i det siste ønsker jeg å få tatt en slik på neste kontroll om en uke. ikke det at jeg har mistanke om noe galt men det føles tryggere å vite.

Skrevet

5 til nå, er 35+5 nå og førstegangs :-)

Skrevet

Jeg har vært til jordmor 5 ganger,å til lege 5 ganger + ul.Har 8 "sf-kryss"

Skrevet

5 kontroller til nå (har bare kommet til uke 30 da)

skal på ny kontroll om en 1 1/2 uke.

3 kryss på symfysen.

Skrevet

Er 38+1 å har vært på 23 kontroller!! 8 kryss på kurven..

Skrevet

Fem kontroller til nå, uke 34+1. Skal til kontroll hos jordmor på mandag. Men dette er med første konsultasjon i uke sju. Men har vært til UL i tillegg. Tre av disse fem er til lege og to til jordmor.

Har tre kryss på symfyse-fundus mål til nå.

Var til få kontroller i starten synes jeg, men har hatt litt flere i det siste. To uker etter jordmor skal jeg til legen igjen. Blitt mer i det siste ja.. Men har fått bekkenløsning og har diabetes i familien, så kanskje det har litt med det å gjøre.

Er førstegangs. Men jordmor sa at hvis alt var normalt så har de kuttet veldig ned på antall kontroller.

hilsen

Skrevet

4 ganger har jeg vært på kontroll.. 3 ganger til jm og 1 gang til lege.

Skrevet

Skal på min 9. kontroll til uken og er nå 35+2. Har vært delvis sykemeldt hele svangerskapet pga tøff jobb. Og pga dette har jeg vært ofte hos legen, og han har da kontrollert meg hver gang.... Synes det har vært bra med så mange kontroller, for man har jo spm underveis...

Men alt er bra, og det er jo det viktigste...

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...