Gå til innhold

Kan det stemme at hun får tenner?? 3 mnd...

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 3 mnd. klør i munnen. Hun stapper gjerne hele hånda inni og ser helt vill ut i blikket:) I går begynte hun å hylgrine i sammenheng med at hun gnaflet på hendene (og hun var god og mett). Kjenner ingen tenner inni der, når jeg kjenner med en finger, men hun synes tydeligvis at det er deilig når jeg tar inni der, noe jeg helst ikke vil gjøre. Har kjøpt dentinox. Bør jeg starte med den kanskje? Kan det stemme at hun får tenner allerede???

Fortsetter under...

Det kan godt være tenner ja. Litt tidlig, men ikke uvanlig. Men det kan enda ta tid før de kommer igjennom. Gutten her klødde lenge før tennene endelig tittet frem. Du kan prøve Dentinox ja, og se om det hjelper. Når tennene ikke er langt unna kan man noen ganger kjenner en kul der tanna er på vei. Hvis du mistenker at en tann er igjennom kan du stryke med en metallskje.

Hei ma79, koselig å "se" deg igjen:o) Går det bra med dere?

Det kan godt være at tulla di får tenner allerede nå. Det er flere babyer som får tidlig. Ofte kan du kjenne en hoven klump. Prøv med dentinox og bitering, hjelper det er det tydelig tennene som kommer.

Masse lykke til:o)

Annonse

Hei hkath :-)

Koselig å se deg også ;) Hyggelig med lit "kjente" mennesker!

Ja, går bra med oss, takk! Men må si at det har ikke vært bare-bare her hjemme. Det begynte med at hun ikke ville suge- var masse styr med det, også fikk jeg brystbetennelse (vooondt). Også har hun KISS-syndrom, som har medført mye skriking. Gått til fysioterapeut, kiropraktor og osteopat- ser bedre ut nå. Men skal ha noen fler behandIinger, Itillegg har hun vært inn og ut av sykehuset fordi hun gulper EKSTREME mengder. Etterat syren ble målt med en sonde nedi spiserøret i et døgn, viste det seg at det var refluks (dårlig utviklet overgang gfra magesekk til spiserør). Nå har hun begynt med medisin for det, og det hjelper godt modt smertene hun får i forbindelse med all gulpingen, men hun gulper fortsatt mye. Men ting er mye bedre nå. Nå har vi endelig begynt å kose oss!

Hun skal døpes til helgen! Det blir hyggelig! Er litt bekymret for dåpskkjolen, som kommer til å være nedgulpet før hun har fått den over hodet, men...;) Hun går konstant med smekk. Ikke så fint til dåpskjole, kanskje!

Bra med dere da? Skal hun døpes snart hun også?

Klem

Det kan det absolutt være, min hadde 2 tenner nede når hun var 4 mnd.

Puttet også som du skriver hele hånden i munnen.

Hun virket ikke noe plaget da, men hadde denitox liggende.

Men nå 6,5 mnd, ser det ut som det kommer fler, har en kul oppe, men kke tann ennå, gråter og gnafser på alt.

Derfor begynte jeg m denitox i går, veit ikke om det har effekt, men hun elsker at jeg smører på.

Kan man forresten smøre på så ofte man vil, eller skal man begrense bruken?

Minsten fikk den første da han var 11 uker og 4 dager og nr. 2 et par dager etter, og vet om andre som har fått enda tidligere så det kan godt være tenner. Men når det er sagt så må jeg jo legge til at det kan også ta lang tid med "kløe" før de faktisk dukker opp.

Annonse

Med mine unger så har de første tennene nede slitt "hull" på puppen rett og slett pga at de er så skarpe med det samme de dukker opp, men når det har gått over etter noen uker så har ammingen vært problemfri resten av veien. Litt småbiting har har de jo prøvd seg på innimellom, men etter noen hyl fra mor eller et par svake "klyp" i kinnet har de sluttet med det.

Huff da, dere har virkelig fått prøvd dere dere da. Godt å høre at ting går seg til nå.

Her står alt bra til. Ammingen går bra (det gjorde det ikke med nr.1 skjønner du, så jeg er sjeleglad). Malin ble døpt søndag 23.juli. Det var en helt fantastisk dag. Hun skreik noe voldsomt i kirken, var så trøtt og ville ha trøstepupp, men mamma hadde vært så smart å tatt på seg bunad. Så vi farta hjem etter gudstjenesten og heiv av bunad og fram med puppen...he he...vel, litt sjarmerende med barneskrik i kirken og da...:o) Storebror ftok av lua hennes når hun skulle få vann i håret og tørket etterpå og greier, det var stas skal jeg si deg:o). Og det som var litt morsomt var at presten har døpt både meg, mannen min og søsteren min som var fadder til Malin:o)

Vi var 18 stk til bords, og jeg hadde fått hjelp av søstern, mamma og svigermor til å lage et deilig koldtbord. Det var veldig vellykket.

Du har vel ikke msn? Hadde vært hyggelig å prate med deg oftere. Føler at jeg nesten kjenner deg vet du...he he:o)

Du får hvertfall ha masse lykke til til søndag, det blir sikkert en fin dag, og hvis hun gulper ned kjolen så har dere noe å fortelle henne oppigjennom årene:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...