Gå til innhold

Vi skal ha nattavvenning! Trenger MANGE tips nå!

Anbefalte innlegg

Vi skal ha nattavvenning i tre netter nå.. Fra i kveld altså.. Er skikkelig nervøs for dette, gruer meg masse.. Vi har dessverre bare ett soverom, så gutten sover ved siden av vår seng. Jeg skal ligge i stua, og pappa'n skal ta seg av han i tre netter.. Gruer meg enormt til å ligge og høre på hylingen. Hvordan grep dere an saken? Huff, men dette må til nå. Han er 7 mnd om noen dager ( vet det kan være litt tidlig..), men jeg har ikke sovet nok til å fungere godt på dagen siden han ble født. Har snakket med helsesøster som støtter oss i forsøket. Men trenger som sagt råd fra dere erfarne!

Fortsetter under...

nattavvennte for ca 1 mnd siden, men det ble litt fiasko siden først ble syk og ikke klarte å høre på skrikinga hennes, og etterpå dro på ferie alene med barna, så i helga begynte vi på nytt igjen...

Jeg la meg på gjesterommet, pappaen og lillemor på vårt rom.

hadde tatt ut litt melk(1/2 dl) som han blandet med 20 ml varmt vann(kokt og på termos på nattbordet) og ga henne det når hun våknet første gang, neste gang hun våknet fikk hun kun vann. Hun holdt det gående i 1,5 time da, men sovnet, og sov til 06.30, og hun fikk da pupp, og vi stod opp.

2 natta gikk det vel litt bedre, tror ikke hun var våken så lenge, hun får mindre melk for hver dag, og nå blander vi med litt vann om kvelden, og varmer den ikke opp.

De siste nettene har hun våknet i 4 tiden og fått det lille som er på flaska, og sovet til 06.

Sist vi prøvde, fikk hun kun vann når hun våknet, det gikk også greit, hun protesterte i timesvis da og, men roet seg tilslutt.

Tenker å tilslutt gå over på kun vann nå også. Får se hvor lang tid det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...