Gå til innhold

Trenger tips om hvordan gi tran...

Anbefalte innlegg

Har gått veldig greit til nå for et par uker siden. Vanskelig å gi henne nå synes jeg for hendene (føler det er ti stk av dem) hennes er over alt og mye kommer ut igjen når jeg til slutt har fått det i henne. Jeg har henne på fanget og prøver å ha kontroll over armer, men hun lirker dem ut gitt, og vips så er hendene oppi skjeia og ja... flere som kjenner til den historien kan jeg tenke meg. Men altså, hvordan gjør dere det med tran?

Vet jeg kan gi d-dråper eller hva det heter, men har mest lyst til å gi tulla tran.

Hehe, når jeg leser over innlegget høres det ut som det er DEN kampen hver kveld, men det er ikke så gæli altså. Jeg bare synes det lett blir mye søl og den tranen er ikke god å ha med å gjøre når den er andre steder enn i flaska eller i magen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5805462-trenger-tips-om-hvordan-gi-tran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg pleier å gi det til henne når hun ligger naken på stellebordet, eller når hun ligger i badebaljen og bader (har sånt slags sete som hun ligger i......) da gjør det ikke noe om hun griser litt..ingeting som blir ødelagt...

Jeg bruker engangssprøyte når jeg skal gi henne tran. Jeg legger henne ned og passer på å få sprøyta godt baki munnen, da renner det nesten aldri ut igjen. Jeg HATER tran og har funnet ut at dette er beste måten å gjøre det på for oss. Verdt et forsøk, hvert fall. Også heller jeg tran over i en liten boks som jeg oppbevarer i kjøleskapet. Da er det lettere å få tran i sprøyta uten at hele sprøyta er full av tran på utsiden.

Annonse

Jeg gir som regel også med sprøyte. Bruker Escimo Kids tran med tutti-frutti-smak. Den lukter ikke tran og smaker ikke tran. Gir den både til babyen og treåringen, og begge liker den. Har tipset flere med "tran-fobi" om den, og de har virkelig blitt overrasket over hvor godt den lukter og smaker. Kan kjøpes i helsekostbutikk.

Før jeg begynte med Escimo Kids til førstemann, hadde jeg også en del plagg med stygge Møllerstran-flekker som var umulig å fjerne. Synes dessuten tranlukten "smittet" hele klesvasken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...