Mamma i februar=) Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 hei! hadde siste mensen 21 april. Lå med nr1. 30-2 mai. Nr2 ca 6 mai. Begynte å få ømme bryster rundt den 11.mai. Hvem er sannsynligvis far`? Tusen takk for all hjelp=)
3 sjarmtroll <3 Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Hei. Prøvde å regne det ut på terminkalkulatoren her på barnimagen. Gikk ut fra siste mens 21 april, kom da fram til befruktning 5 mai. Men jeg vet jo ikke syklusen din.... Kan du ikke selv regne det ut. Finner det et stykke ned på "min side" og forsiden. Huff, blir vel litt vanskelig siden du lå med dem såpass tett. Uansett, lykke til !
melkis Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 I følge termin kalkulatoren på babyverden (viss du har menssyklus på 28 dager) så er du 14 uker og 6 dager på vei, og unnfangelsen har skjedd omkring 5 mai... Nærmeste er å tru at det er nr 2 da? Lykke til!!!!
Mamma i februar=) Skrevet 3. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2006 men var det ikke litt tidlig å få ømme bryst under en uke etter befruktning? Hvis nr.2 er far altså..kan ikke sperm leve opp til 48 timer inni oss også? Dvs at hvis nr1 er far,kan jeg like gjerne blitt gravid med ham den 4.mai, selvom vi ikke lå med hverandre da? Innvikla saker disse befruktningene gitt. hehe
3 sjarmtroll <3 Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Jo spermen lever inni deg i opptil 48 timer etter samleie. Har du fortalt dem at du er gravid?
Mamma i februar=) Skrevet 4. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2006 så da er det egentlig 50/50 da?...heh...bra...begge veit at jeg er gravid, og begge vil være faren...heh... bedre det enn at begge ga faen=)...men en av de vil jo bli skuffa da..
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Ja det er sant....Jeg hadde akkorat det problemet.....To som vil være far og bare en er det...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 spermien kan leve inni deg i opp til 5 DØGN, ikke 48 timer som det var sagt tidligere her...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 Ja men kan EGGET leve så lenge??? Jeg mener bestemt at jeg har sett et sted at det bare kan leve en liten stund (fra noen timer til par døgn, husker ikke) men det er VIKTIG du finner ut av synes jeg..Hvis du får en liten blødning som kan være inplantasjonsblødning (eller hva det nå heter, når egget graver seg ned) så er det 4 uker etter befruktning.Det sto i allefall i boken jeg har. Så hvis du regner deg frem på en eller annen måte at du hadde eggløsning tidlig i måneden, f. eks. på bakgrunn av terminbestemmelse, så finn ut hvor lenge et egg kan leve. Det mener jeg bestemt ikke kan leve i mange dager.... Lykke til! Snakk med jordmor om sånne ting, hun kan nok hjelpe deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå