Gå til innhold

hva er vaginal ultralyd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal ikke si at det er 100% riktig, men mener legen da har en slags "stav..." I stedet for denne dingsen de bruker ved vanlig UL.

Denne "staven" har noenlunne samme funksjon som vanlig UL, men i stedet for å ta UL'en oppå magen så blir det gjort via vagina.

Har gjort det en gang da jeg ble sjekka for svulst på eggstokkene, er ikke no mere ubehagelig enn en vanlig gynekologisk undersøkelse, og det gjør ikke vondt!

Men som sagt... jeg kan ta feil!!!

Uansett så kan du jo ta en telefon og høre med de hva det blir. :)

Lykke til på UL.

det går veldig fint å ha mannen med, han får tusle seg bort til hodeenden når du er kommet i stolen og derfra ser han egentlig bare ul-skjermen. staven er tynn som en pekefinger så d er ingenting skummelt. Og stor opplevelse å se lille frøet;)

Jeg hadde innvendig ul i uke 14. Det var helt fantastisk! Det er riktig som blir sagt her, det er akkurat som en liten stav, legen setter på kondom og bruker glidekrem - det er MINDRE ubehagelig enn en vanlig gu! Hadde med ei venninne, men hun stod jo ved mitt hode og så ikke no annet enn skjermen. Fikk med fine bilder og det var bare helt vanvittig fantastisk! Beste ul'en gjennom hele svangerskapet! Har 4.5 uker igjen nå til planlagt ks og har hatt totalt 6 ul, men den første var bare helt vidunderlig!

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...