Gå til innhold

Fikk tilbud om barnehageplass ikveld... (samme som skravle...)

Anbefalte innlegg

..men er i den heldige situasjonen at vi kunne takke nei. Har heldigvis fått plass i fam.bgh, som vi tror blir veldig fint for lille gutten vår å begynne i.. :o) Men før vi fikk den plassen sendte jeg ut søknad til samtlige private bhg i bydelen vår (Gamle Oslo) og fikk nå napp..

Så da er det noen andre som blir veldig glade ikveld får vi tro.. :o)

Fortsetter under...

Jo, men dette var en privat barnehage som vi ikke hadde søkt på gjennom hovedopptaket. Jeg sendte bare søknader til samtlige i ren desperasjon.. ;o) De hadde vel kanskje fått en ledig plass da. Men som sagt, da er det sikkert noen andre som har fått plass igår og er veldig lettet nå.. :o)

Akkuart det jeg gjorde også skjønner du...Og fikk plass....Var på 208 plass etter 1. opptak i kommunene!!! Det nytter ikke å gjøre det på "riktig" måte nesten, man må ringe, mase eller sende søknad utenom kommunen om man skal ha plass i Oslo...;o)

Lykke til med barnehage oppstart!

Samme skjedde meg. Fikk bare nei på hovedopptaket, og i slutten av juni var jeg helt desperat. Sendte åpne søknader til samtlige private og familiebarnehager i bydelen. Og jammen fikk jeg napp to steder uka etterpå! Veldig pussig. Så jeg takket ja til en familiebarnehage og dro fornøyd på ferie. Og da jeg kom hjem fra ferie lå det brev fra bydelen om at jeg har fått plass i hovedopptaket likevel... I en barnehage som bygges nå... Hurra! Så da blir det den istedet.

Men det virker som at man må gå utenom de vanlige veien, ja, for å få plass...

så bra for dere!

jeg bor selv i gamle oslo.. er det noen barnehager du anbefaler her?jeg vet så lite og prøver å sette meg inn i det nå.. er det å foretkke privat framfor kommunal og blir det dyrere?hva med familiebarnehage? nå spør jeg kanskje litt mye....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...