lene820 Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Er ganske fersk når det gjelder å tilberede NAN1. Har brukt Collett til nå. Kan man ikke blande mat for et døgn med NAN? Leser her inne at dei fleste koker opp vann å har i kjøleskapet, og blander i pulver når barnet skal ha mat... Denne måten blir vel litt stress, når en skal ut på noe? Er vel bedre å ha flaskene klar til å bare plukke med seg? Eller
Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Nei, hvorfor er det mere stress med å blande måltidet ferskt, enn å ha på lager? Det er en eneste liten operasjon ekstra: Nemlig å helle pulveret i flaska når vannet er varmet passe mye, i micro eller vannbad. Det tar ca 7 sekunder å helle i pulveret, og så rister man i ca 30 sekunder, og så har man helt fersk "melk". Ut på tur: Jeg, og mange andre her har jeg sett, bruker urinprøveglass fra apoteket som beholder for ferdig oppmålt mme-pulver, ellers er det også spesialbeholdere å få kjøpt. Å blande vann og pulver når barnet skal ha mat, tar med andre ord under ett minutt lengre tid enn å varme en flaske med ferdigblanda... Jeg foretrakk å blande når barnet skulle spise, da var jeg trygg på at maten alltid var fersk, men påberoper meg ikke noe fasitsvar. Det finnes vel i grunnen omtrent like mange fasitsvar som flaskematere, vil jeg tro. Alle må bruke den måten som passer dem best! ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte nan til å begynne med (har gått over til collett, da lillegutt ikke får rapet ordentlig av nan...dessuten skummer den voldsomt..men nok om det) og blandet ferdig for ett døgn...har ikke lidd noen nød av den grunn !! Husk tran nå da, som du slutter med C..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå