Gå til innhold

Hvordan kjennes spark ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som spark, akkurat som noen dunker deg fra innsiden. ganske rar følelse

Skrevet

på begynnelsen er det som luftbobbler, som kan kjennes ut som luft. Etterhvert er det spark som det er umulig å ta feil av.

Jeg er 22+3 og kjenner spark hver dag nå. veldig gøy

Skrevet

Hei! Er 21+4 nå, og kjenner spark hver dag. Kjennes som støt innenfra, merkelig følelse. Fra uke 16 kjennte jeg liv, var da mer som kribling i magen, men jeg er helt sikker på at det var babyen som bevegde seg.

Skrevet

Spark eller kraftige slag kjennes godt, som et bestemt bump på innsiden, og man kan se at maven leer på seg. (Hvis ikke kråkebolla sparker innover eller nedover da... noe som er litt festlig hvis man må tisse... ) Andre bevegelser kan kjennes mer som tumling.. litt mer "ormete" liksom, at det er noe som snor seg rundt der inne. Dette er beskrivelsene fra uke 25-26. Det første jeg kjente var rundt uke 15, litt krafsing liksom, som om den prøvde å klø meg løst på innsiden... kjente det bare når jeg lå på maven, som om det ble trangere for den, at den kom inntil veggen og da kjente jeg at den strøyk armer eller noe inntil veggen på livmoren. Etterhvert blir bevegelsene mer glidende, når den får det trangere der inne og ikke har plass til karatespark, og hele magen skifter fasong når den snur seg rundt omkring. Hvis ikke du har morkaken på forsiden, eller er altfor godt polstret vil du kunne se kropsdeler av og til, en liten hæl eller albue, når det turnes der inne.

Skrevet

Jeg leste et sted at det føles som en liten gullfisk som vifter med veldig myke finner inni magen, og det synes jeg var den beste beskrivelsen, akkurat sånn føltes det for meg i begynnelsen! Min tante (bare 5 år eldre enn meg og nettopp ferdig med nr to) sa at det var som en veldig myk liten kattunge-pote som dyttet forsiktig i henne innenfra, det var også ganske bra synes jeg. :) Jeg har foranliggende placenta, men kjente det veldig tidlig egentlig, etterhvert blir det mer tydelig at det er et lite vesen inni der som trener ben og armer. :)

Skrevet

Jeg synes "leamus" beskriver følelsen best i starten. Disse rykningene blir så sterkere og sterkere.....så tilslutt er det ingen tvil om hva du kjenner. Jeg ble overbevist om at mine leamus var spark under ultralyden i uke 19 =0)

Skrevet

Jeg syntes det kjentes ut som berg-og-dalbane-kiling i magen første gang. Trodde det var noe galt med balanseorganet mitt, siden jeg satt i sofaen, men så skjønte jeg at det var hun som 'kom borti meg'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...