Gå til innhold

Kanskje vannet har begynt å gå...... HJELP.

Anbefalte innlegg

Vært på ferie og merket at det kom litt vannaktig utflod. Rigte til føden og de spurte om det kunne være litt fostervannslekkasje. De ville se på meg da det kan være økt sjanse for infeksjon. Da jeg kom dit sjekket en gynekolog meg. Hun sa at det ikke var fra nedre del av livmoren, men at det kunne være fra øvre del. Hun sa at det ikke var urin da hun dultet borti min fulle blære uten at det kom noe. Ba meg ta det HELT MED RO og ikke ha sex, bade osv. Hun sa at dersom det kom mer så måtte jeg legge mer rett ned da det ellers kunne være fare for navelstrengkollaps. Gjett om jeg er litt urolig. Vanskelig å ta det med ro når jeg har to små gutter hjemme.

Forøvrig lå jeg på føden en times tid. Fikk overvære slutten på en fødsel samt en som ble kjørt fort avgårde for et hastekeisersnitt. En som fødte ropte så høyt. Hjelp det hørtes så vondt ut.

Har hatt noen stikkninger nedover i underlivet, flere som har kjent det? Samt vondt i korsryggen!

Fortsetter under...

Gjest leelu23 m/ jente 25.11

Håper virkelig ikke det er vannet som har gått eller begynt å gå..

Jeg var redd for det samme engang og ble sjekket på sykehuset..

Det viste seg at livmorhalsen var lukket og potte tett og at det var babyen som hadde satt en fulltreffer midt i blæra og at jeg hadde en ufrivillig urinlekkasje i søvne..

Det luktet IKKE urin..

Håper det går bra :) Krysser fingrene for det :)

Uff da, det høres ikke kjekt ut. Håper det ikke er fostervann du lekker. Ta det helt med ro du nå da...... Skjønner at det ikke er lett med aktive gutter som flyr rundt. Slik det blir her om et par år det...... ;)

Krysser fingrene for at alt er bra. :)

Uff da snuppa.. det var ikke bra.. Er så plaget med nedpress selv og er veldig bekymret for at vannet skal gå..Ekkelt!! Ta det med ro og be "naboen" eller noen om å hjelpe deg litt du :) Vi får be om at Babyene holder seg inne i minst 10 uker til !!

Annonse

Åh. det er ikke no kjekk følelse..Jeg fikk sjekket det selv for et par uker siden, fordi ei *merr* av en kvinnelig tysk lege mente jeg hadde for lite fostevann...Og verste av alt var at det viste seg at hun kun var forvakt på sykehuset for de andre legene...Var så forbanna, og hun *rodde og rodde* nar jeg nektet å bli videre undersøkt *nede der* med ul av henne..Gudene vet hva hun kunne støtt borti...har fjernet en del av livmorhalsen tidligere pga celleforandring/forstadiet kreft mao...

Ønsker deg tvi tvi*

Oy da ble jeg litt redd.... for det samme skjedde med meg i sommer... vi var på ett senter og da vi skulle betale kjente jeg at det ble veldig vårr i trusa... så jeg gikk i bilen å satte meg, og da var buksa våt og. og det var vannaktig litt seigt.. tenkte ikke så mye over det etter den dagen for jeg tenkte at det var en eller annen form for utflod.... uffda.... men har vært hos legen etter det, og hørt hjerte lyden (135).. men jeg nevnte det ikke for henne... nå ble jeg kanskje litt nervøs..... krysser fingrene for deg.. :)

Oj - det var ikke gode nyheter !!

Håper det bedrer seg.....

Og uansett så er det bare å gi beskjed så kjører jeg bort og hjelper deg - er ikke noe problem så lenge jeg er sykemeldt og er bare 4 min fra deg....

Holdt oss oppdatert så vi vet hvordan det ligger an og ikke blir verre !!!

Jo, de sjekket proteiner men når selveste overlegen kom og tok UL innvendig var jo alt bare bra!!!!Spurte han ang fostervanns lekk og han sa at ved lekkasje er du fuktig hele dagen evt...Kommer ikke bare litt men jevnt...Kanskje til hjelp...Er du stressa hadde jeg fått en innvendig UL hvor de måler mengden vann...

Igjen, tvi tvi og kanskje ok å ta med seg at det er normalt med kremete utflod ettersom veggene i skjeden blir jo påvirket av graviditeten...kan for noen føles som no annet...

Hadde du mye utslag på proteiner da?

Sist jeg var til kontroll hos jordmor, hadde jeg også litt proteiner i urinen min. Men hun sa at det ikke nødvendigvis trengte å bety noe. Hvis det skal være fare for svangerskapsforgiftning må det være minst to av tre symptomer. symptomene slik som jeg forstod det var høyt blodtrykk, ødemer og proteiner. da jeg kun hadde proteiner, var ikke dette noe å bekymre seg for. Hun sa at det kunne komme fra utfloden min.

Håper det bedrer seg med deg og at det ikke er noe galt.

Forsøk å ta det med ro, og lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...