Gå til innhold

Noen som har erfaring med pumping?

Anbefalte innlegg

Bør jeg bruke manuell eller elektrisk pumpe og går det greit, eller er det bare så mye pes at det ikke er verdt det?

Innser jo at det ikke akkurat blir mange dager borte fra babyen hvis jeg gjør det på denne måten, men det må da være mulig å kunne snike seg bort på en håndballtrening eller kino?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5804534-noen-som-har-erfaring-med-pumping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en manuell pumpe og synes det fungerer helt greit. Men får ikke ut så mye i gangen akkurat, så det er mulig en elektrisk pumpe fungerer bedre. Men jeg samler opp og fryser ned. Kan være kjekt å ha dersom man skal bort en liten tur og pappan kan gi litt dersom det skulle bli krise i heimen. Kommer til å kjøpe mme etterhvert når vesla blir større.

Her kjem det an på kor ofte du skal pumpa deg. I begynnelsen pumpa eg meg til kvart måltid, skal du det vil eg anbefala ei elektrisk pumpe. (Det tok mykje kortare tid og eg fekk ut meir med elektrisk) Men skal du berre pumpa deg ein gong iblandt ville eg ikkje kjøpt elektrisk pumpe. Etter det eg veit er desse ei del dyrare. Men det er jo opp til deg å bestemma. Det er berre du som kan finna ut kva som er best for deg..

Jeg får ikke til å pumpe med min avent håndpumpe. Gjør bare vondt og tar evig tid. Prøvd mange ganger og fått ut 50-60 ml tre ganger. Prøvde igjen i går, brukte 20 min og fulgte instruksene på hvordan man skal pumpe ifølge ammehjelpen til punkt og prikke. Fikk ut noen f¨å spiseskjeer.. Har gitt opp, og gir mme hvis vi skal noe. Så får jeg heller ha litt spreng når hun må ha tillegg. Veldig greit med ferdigblanda nan til sånne enkelttilfeller.

Kan være jeg får det til med elektrisk pumpe, men jeg gidder ikke kjøpe en pumpe til. Anbefaler elektrisk hvis du skal handle, koster bare 100-200 kroner mer enn manuell. Virker som flere klarer det med elektrisk. Lykke til!

Annonse

Minstegutten min ville ikke ha puppen fra han var et par måneder. Nå er han 5,5mnd, og jeg pumper all melka han drikker, så jeg pumper noen ganger om dagen, pluss en gang om natten. Hadde ikke kunnet gjøre det uten elektrisk pumpe. Har to elektriske; en liten Medela Mini electric, og en dobbeldekker som heter Lactaline eller noe sånn. Foretrekker egentlig den lille Medelaen, den får ut mer melk. Brukte tidligere mest den store når jeg var hjemme og den lille på tur, men etter at jeg kom hjem fra noen dager på ferie, der jeg kun hadde med den lille, synes jeg ikke at jeg får ut like mye med den store pumpen som jeg gjorde tidligere.

Har noen ganger lånt en Avent manuell pumpe, men det er mye mer pes, og mindre effekt.

Jeg har brukt den lille eletriske Medela-pumpen jeg også, men måtte levere den tilbake til hun jeg hadde lånt den med, da søstern hennes fikk baby. Så nå har jeg kjøpt meg en manuell avent-pumpe, og den funker akkurat like bra, men er lydløs og jeg kan bevege meg mer fritt når jeg pumper (hente fjernkontrollen og ta telefonen f.eks). Fikk ut ca 120 ml i gangen med medela, og det får jeg ut med avent-pumpen også. Syns den er helt super. Men jeg pumper ikke hver dag, bare når jeg føler det er på tide å hjelpe poden med å øke produksjonen, og når jeg skal noe. Har ikke fått frosset ned noe ennå, alt har blitt brukt innen ett døgn.

Jeg har Avent sin håndpumpe og den fungerer veldig bra for meg;) Ingen problem å pumpe i det hele tatt, og det tar meg ca 10-20 min å få ut ca 200 ml. Jeg pumper meg for 100-400 ml om dagen:) Så jeg har frysa full:) Fryser det ned i Avent sine beger, de kostet 149,- pr pakke à 10 stk, de kan også brukes som flasker! Deilig å ha noe i bakhånd:)

Den kostet 499,- på apoteket og den elektriske kostet rundt 1000,- tror jeg!

Hei, jeg har medela mini electric og er strålende fornøyd, kostet 600 kr og jeg pumper 300 ml hver kveld før jeg legger meg, begynte ikke bruke den før for tre uker siden, for han sov ni timer i strekk før han ville ha mat igjen og da pumper jeg for å ikke få spreng.

har allerede 6-7 liter i frysen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...