Gå til innhold

Redselen har tatt meg.....

Lolita<3prins&prinsesse

Anbefalte innlegg

Hadde en kjempedårlig dag igår, med masse følelser og tanker på en gang.

Har jo tenkt på dette at nå kommer det et barn inn i livet vårt, og har tenkt på det både godt og vondt.

Men har aldri blitt skikkelig redd.... Det ble jeg igår....

Masse negative tanker om hvordan dette kom til å gå overtok helt og holdent hodet mitt.

Klarer å glede meg, men er utrolig redd for hvordan dette blir.

Er førstegangs, og jeg er jo intetanende om hva dette går ut på! =)

Er 7+3 idag, så har jo lang tid å forberede meg på, men tiden går utrolig fort har jeg merket... :P

Ville bare få det ut jeg....

Noen flere som har fått seg en "smell"?

Fortsetter under...

uff..

ikke noe godt når panikken tar deg!

Men tenk på det som et sunt tegn på at du bare ønsker det beste for babyen din, og at etterhvert som du får vent deg enda litt mer til tanken forsvinner det nok..

ikke så mye mer jeg kan si for å trøste, desverre.

Har aldri vært gravid selv, men tror vel det er en ganske normal reaksjon. Iallefall har de fleste jeg kjenner som har vært gravide vært gjennom litt sånne panikktanker..

Jeg vet ikke helt om jeg kan komme med noen trøstende ord, men jeg er 40+1 i dag og er fortsatt ganske så skremt over tanken på å skulle bli mamma! Jeg gleder meg jo selvfølgelig mye til barnet kommer, men jeg føler meg enda ikke helt klar for det nye livet.

Men det er nok bare sunne tanker vi har, vi kommer sikkert til å få fullt av bekymringer som nybakte mødre også! Tror det er bra å være i stand til å se både positive og negative sider. :)

jepp. eller prøver-to-be..

ikke helt enda nei.

men er sånn person som bruker laang tid på å forberede meg og er her inne som ledd i det. pluss at det er mye koselige folk her da.

kanskje enda mer normalt å få second thoughts når barnet er planlagt da? sånn, fordi du har villet det så mye, og så føler du plutselig "har jeg så rett som jeg trodde, er jeg virkelig så sikker?" osv..?

men det ordner seg nok!

Pass på å snakke med mannen din om det da! Viktig å ha åpen linje! han vet sikkert hva han skal si! :)

De første måndene av graviditeten var jeg også kjemperedd... Fikk liksom slike "angstbølger" der jeg var sikker på at det aldri ble å gå bra, og at jeg og sambo hadde gjort en kjempefeil mht. å bli gravide. Selv om barnet var planlagt gikk jeg kjempelenge etterpå å angret og mente rett og slett at jeg hadde ødelagt livet mitt...!

Men nå som jeg er 26 uker på vei kunne jeg ikke vært mer lykkelig og er utrolig glad for at jeg valgte å gjennomføre dette likevel.

Det jeg mener å si er at jeg tror slike vonde følelser er helt vanlig hos alle i varierende grad, og at det blir bedre etterhvert. :)

Stå på!

Annonse

Dette er helt normalt, og bare sundt så lenge set ikke går forlangt. Har også hatt det slik, og har det til tider enda, men det kommer seg etterhvert som magen vokser:)

Det er jo et kjempeansvar for livet vi nå får og litt redsel er bare bra. Da kan vi tenke gjenom ting, og det viser jo at det ikke er et ansvar vi tar lett på.

Tusen takk alle som har svart meg...

Er godt å høre at det er flere som har hatt det slik, og at det er normalt. =)

Håper det går over snart, men som en sa lenger opp her, så kan det jo komme i bølger. Er greit å ha noen å snakke med da, så setter utrolig pris på disse sidene, og sambo selvf. =)=)

Stor klem fra

Du skal faktisk være glad for at du har slike tanker, for det tyder på at du ønsker kun det beste for barnet ditt! Må bare si det at selve svangerskapsprosessen gjør deg klar (så godt som) på alle områder, hormonene gjør deg mer voksen og gir deg en mer mors-innstilling. Det første trimesteret er et veldig usikkert område, men det vil bli bedre etter hvert! De første sparkene, ultralyd og så videre....Du har masse å se frem til, som vil gjøre deg mer klar! :) Vi har nok alle vært der du er nå! :o)

Trøste klemmer til deg fra meg *klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...