Gå til innhold

Deler dere på å stå tidlig opp med baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi deler på det når pappaen har fri (han står veeldig tidlig opp ellers).

han er oppe og steller henne og sånn. kommer inn til meg i sengen med henne for mat. fungerer veldig fint syns jeg. deilig å sove litt lenger. våkner jo når hun kommer inn for pupp, men døser av mens hun spiser, så det gjør ingenting...

Jeg står opp med poden kl 7.30, da starter dagen med pupp. Og da får vi også ønsket pappa en fin dag før han freser avgårde på jobb. Synes nå foresten ikke det er hverken tidelig eller slitsomt å stå opp dag. Er jo vant til å stå opp mye før når jeg jobber.

pappaen er sykemeldt. hjemme hele tiden. baby er mye våken på naen. derfor sliter jeg litt med at det alltid er meg som må opp. ammer han siste gang for "natten" ca 0630-0730. så er han våken i 3 timer før formiddagsluren. det er da jeg gjerne kunne tenkt meg avlastning 1 dag i uken...

søvngjengeren

kan ikke pappaen ta med babyen på badet og stelle når du har gitt mat på morgenen da, så kan du sove videre noen timer? pappaen her syns det er greit, siden han ikke får gjort stort om natten...(han er egentlig B-menneske da...he,he) men snillt av han det..

ellers så kan du jo sove litt når babyen tar formiddagslur??

Annonse

vet egentlig ikke mine arme råd. pappaen er ikke bra. han sover på eget rom hele natten, men orker likevel ikke stå opp. sover gjerne til i 11-tiden. jeg prøver legge meg når baby sovner. det er ofte ikke før i 23-tiden. i tillegg vil han nesten ikke ha fast føde, så jeg nattammer fremdeles. og baby er mye våken (minst en gang i timen) fra klokken 04 og utover. pappaen er ikke bra, sier det ikke har noe med om han har sovet om natten eller ikke.blir mye krangling her i huset fordi jeg er så sliten. om jeg sover bra er jeg mye mer forståelsesfull...

søvngjengeren

Ja, for svarte, vi deler!!!

Pappan begynner ikke på jobb før ni om morgenen, og lillegutt har en tendens til å våkne alt fra 06 til 08.

Så da er det annenhver dag, og det hadde blitt månelyst om han hadde nektet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skjønner ikke dem som ikke deler jeg... (Da ser jeg bort fra tidlig-jobbere eller sykmeldte og sånn.)

Det blir naturlig nok jeg som må opp siden pappa'n jobber på dagtid. Men i helgene tar vi en dag hver sånn at begge kan sove så lenge de vil en dag i uka. Deilig det:) Skulle egentlig bare mangle spør du meg.. Selv om det er han som er på "ordentlig" jobb så jobber jo vi som er hjemme også:)

Her legges babyen kl 19 og våkner rundt 9 tiden om morningen så ikke så veldig tidlig. Han skal ha pupp en gang i løpet av natten - rundt 5. Her har pappa'n aldri hatt en våkennatt, da lillegutt aldri har vært våken om natta bortsett fra når han skal ha pupp.. Så her i gården tar vi lillegutt opp i sengen våres når han våkner, og ligger og koser alle sammen i helgene. Deretter står vi enten opp sammen rundt 10, eller hvis jeg vil sove lenger så står sambo opp med han alene. Så jeg står aldri opp tidlig alene.. Det er tross alt jeg som er oppe om natta!

Var inne i en god steam nå i ferien.....men det er ikke så lett med tv på ni mnd, og en lykkelig morgen fugl på 4!.... Det er greit nok å få far til å stå opp med tv.en av "helgedagene", men mine ører er SUPER sensitive så jeg ligger bare å vrir meg likevel....Og så var det denne søte lille kroppen på 4 da, som det ikke er så lett og kontrollere når man har to til igang kl 06.00!! Blir desverre GRETTEN av søvnmangel... Er veldig lei for det, men det er jammen ikke lett bestandig.....

Skal ligge i senga til lagt utpå dagen i helgene når jeg blir 50!!!! Da gidder garantert ingen å tulle rundt oppi senga mi før jeg er våken!

vi står opp en dag hver i helgene, og i uka pleier sambo å ta henne med opp på badet, og stelle henne og spise frokost med henne før han drar på jobb. Han er veldig grei sånn.

Annonse

*Sjølvsagt* delar vi på det! I helgene og når mannen min begynner seint å jobb, står vi opp tidleg annankvar gong.

Viss eg hadde vore ein skikkelig morgonfugl hadde nok eg stått opp med han kvar dag (og likeså mannen min om han hadde vore morgonfugl), men det er eg ikkje. Hadde ikkje funne meg i å stå opp med småen kvar dag mannen min hadde fri/begynte seint på jobb.

Junior er vaken halv seks, så vi byter på å stå opp med han, ja, iallfall no som sambuaren har ferie. Det vert vel annleis når eg skal ut i jobb og sambuaren skal vere heime. Då må eg jo opp likevel, kan like godt stå opp med babyen.

her er det som oftest jeg som tar henne..sambo har hatt ferie i 4 uker....og da har han stått opp med henne noen ganger...men som oftest er det meg....men grunnen er at jeg er en morgen fugl..våkner alltid tidlig selv.... når jeg spørr om han kan ta henne så gjør han det... men han er ikke så flink til å gå ut av rommet med henne med engang..så ofte ender det med at jeg våkner helt..og da fårjeg ikke sove igjen.... det samme hvis hun gråter mye..da hører jeg det alltid og klarer ikke å sove ....

men har tenkt at fra nå av (sambo begynte på jobb denne uken) så skal vi stå opp tidlig med henne en dag hver i helgen..... så får vi se hvordan det går....

Minner meg om noe moren min sa etter å ha passet sønnen vår en kveld; hun hadde helt glemt hvordan det var at et annet menneske helt og holdent styrte søvnen din, og bestemte når du måtte være våken. Hun har jo et godt poeng. Og da jeg og broren min var små hadde hun fantasert om at når vi ble eldre skulle hun bare sove og sove :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...