Gå til innhold

Er det flere her som har fått tvillinger med IVF?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at jeg er i en IVF prosess, og klinikken jeg går til har tilbudt meg å sette inn 2 egg. Det er jo ikke sikkert begge eller noen av de vil feste seg, men er jo med en gang litt større sjans for tvillinger. Fortiden sitter jeg med valgets kvaler, om jeg skal sette inn ett eller to egg. Å ha tvillinger er jo selvfølgelig en unik opplevelse, men graviditeten og eventuelle komplikasjoner bekymrer meg sånn. Har det mye å si hvor høy du er og vekt osv med tanke på eventuelle komplikasjoner? Selv er jeg så liten...Er bare 153 cm høy og 48 kg...Kan jeg klare å få plass til to små....mon tro....?

Fortsetter under...

Hei vi valgte å sette inn 2 egg ved første IVF, har flere venner som har mange IVF forsøk bak seg men ikke lykkes. Vi lyktes på første forsøk og venter tvillinger i desember. Jeg gikk også til healer før IVF forsøket, for å optimalisere kroppen. Jeg er 174 høy og har hatt lite problemer så langt, var veldig kvalm de 3 første månedene. Når det gjelder høyde ville jeg tatt opp dette med legen, men jeg tror ikke det har noe å si.

Vi venter tvillinger med ICSI. Har hatt mange forsøk med to egg uten at det ble noe. Vi har ei jente på 4 år som også er fra ICSI, da satte vi også inn 2 egg, men det ble bare henne. Det kommer jo an på alderen din også. Men du øker jo sannsynligheten ved å sette inn to egg. Det er bare 15-30% som blir gravid ved hvert IVF forsøk og andelen som får tvillinger av disse igjen er kanskje 20% (ikke sikker på det tallet).

Hvis du ikke har barn fra før så ville jeg satt in to.

Hei!

Vi ble gravide på første IVF-TESA forsøk hos Omnia-klinikken i Oslo der det ble satt inn to egg. Begge festet seg og vi er nå lykkelige foreldre til ei jente og en gutt.

Fødte dem ni uker for tidlig, men de er friske og fine. Det var et tungt svangerskap med "alle" plagene det går an å få, mye smerter og ubehag. Det er også slitsomt med to små premature som krever ekstra mye stell. Må bl.a mate dem hver 3. time enten de vil eller ikke. De fleste måltid foregår i søvne! Samtidig må jeg si at det er dobbelt glede med tvillinger og jeg angrer ikke på at vi fikk satt inn to egg, for tenk om ingen av dem hadde festet seg...

lykke til med IVF!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...