Gå til innhold

Noen tips til hvordan få snuppa til å sovne i egen seng??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv å la henne ligge i egen seng etter hun har våknet igjen(hvis du vet hun er trøtt), og syng for henne, stryk på henne, og vis at du er der, men at hun ikke får komme opp. Er greiest å få det til med en gang mens hun er så liten. Men det kan jo hende det er litt for tidlig, hun er jo veldig liten enda.

Men jeg har ikke erfaringer på dette, har en som var helt umulig, og ei som er/var en engel når det gjelder soving i egen seng.

Jeg har desverre ingen tips til deg ettersom jeg strever med dette selv. Hun sovner greit med litt byssing men våkner med en gang jeg legger henne over i senga. Snakket med ei venninne om dette og hun sa at det er bare å prøve jevnt og trutt så går det til slutt når de er blitt modne for det selv. Jeg har forresten lagt et brukt putevar i sengen hennes sånn at det er kjent lukt der. Har også fått tips om å sette på en radio som skurrer ved senga. Har ikke prøvd dette ennå, men det skal forsøkes!

Rull et helseteppe sammen og legg det som en pølse rundt hodet hennes, slik at du kjenner at det er noe rundt seg. Det funker veldig bra her. Hun ligger og koser med teppet, og dytter det inntil pannen ognesen sin :-)Helseteppet har små hull så det gjør ikke noe om hun trekker det over hodet. Bare følgmed.

Gjest -lilly-

Tusen takk for bra tips:) Skal prøve det med helseteppet:) Har også hørt det med å legge en t-skjorte eller noe som har mammas lukt på seg oppi senga til ungen. Tenkte å prøve dette også.

Har den bamsen som lager foster lyd, og den fungerer jo greit. Men den lager bare lyd i 5 min, og da våkner hun ofte.....

Høres akkurat ut som vår lillegutt i starten.. Vi jobbet litt med dette og nå er han super enkel å legge. Siden han var 2 mnd har vi kunne legge han rett i sengen sin og han sovner selv.. Skrev i et svar i forrige uke om litt hva vi gjorde. SKal prøve å finne det og lime det inn her så kan du se hva vi gjorde iallefall..

Annonse

Her er det... limer rett inn...

Hei ,

Beklager sent svar..

Vel, arbeid og arbeid.. Vi har latt det gå veldig gradvis siden han ble født. Vi startet med å alltid legge han i en mykbag med dyne i bunnen. Han hylte og vi måtte gå og vugge og vugge og vugge for å få han til å sovne. Etterhvert så sovnet han fortere da han ble vant med baggen. Deretter begynte vi med å vugge han til han roet seg men å sette ned baggen på gulvet FØR han sovnet slik at han skulle bli vant med å sovne i ro.. Da begynte han å hyle igjen, og vugget igjen til han roet seg igjen etc. Til slutt så sovnet han av seg selv uten at vi trengte å gjøre noe som helst med da sammen med oss nede i stuen slik at han hørte lyder... så begynte vi å legge han oppe for kvelden mens det var rolig og det gikk kjempegreit! :-) Nå koser han seg som bare det når vi legger han i senga.. han vrir seg om og legger seg i kosestilling og leker med teppet sitt etc før han sovner av seg selv..,

På natta så tok jeg han opp fra baggen (som var på våres rom) og ammet han liggende i sengen våres.. han sovnet under ammingen og jeg la han forsiktig tilbake til baggen etter at han hadde sovet 30 min eller noe. Hvis han våknet så vugget jeg litt. Etter en stund så kunne jeg legge han våken tilbake i baggen sin uten at han brydde seg og han at var så trøtt siden han hadde sovet litt ved puppen.. Etterhvert begynte jeg å legge han rett tilbake i baggen og han sovnet som en stein.. Nå ammer jeg sittende og lar han rape etc før jeg legger han i sprinkelsengen sin og han bare vrir seg om og sovner med en gang.. Han elsker sengen sin og kan kose seg der masse alene..

Dette ble veldig langt og rotete... men jeg har iallefall prøvd ¨å fortelle litt om hva vi har gjort.. :-)

Lykke til!

PS. VI startet med dette fra han var nyfødt..

Høres ut som tulla vår den første tiden. redningen vår ble å lage"rede" (tips fra nyfødtintensiven). rullet sammen et lite laken og la i hestesko. så la vi ett til over, slik at det ble myke kanter. hun lå i "hesteskoen/redet" og kosa seg. ble mye lettere å legge henne etter dette. sengen var jo litt stor, og kanskje det ble litt tryggere med noe tett rundt seg..??..

Slik var vår også i begynnelsen, våknet av at han ble lagt i sengen sin. Min erfaring er at det går seg til når babyen blir litt eldre og tryggere. Min er fire måneder nå og sover godt både i vuggen sin og sengen.

Nå bør det nevnes at jeg kun har ett barn og ikke er noen ekspert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...