Gå til innhold

noen som har tatt magemål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg var også hos legen i dag. Jeg er 14+2 uker på vei (i uke 15 i følge BiM). Jeg fikk målt 7 cm og han sa det var helt normalt. Jeg har fått ett skjema der han har skrevet opp alle målinger osv. Når jeg ser på det, er det helt normalt (litt i underkant, men det er mitt mål også) å ha 13 cm når du er 16 uker på vei. Men man kan jo bli litt forvirra av hvordan man omtaler disse ukene. Jeg er som sagt 14+2 ifølge legen, dvs ferdig med 14 uker og 2 dager ekstra. 16.uke på skjemaet går etter fullførte uker. Det er dessuten helt normalt å få en litt annen termin etter UL... Vi får bare vente å se;-)

Hei Hei... Jeg var hos jordmor i dag ,,, og målte magemål... Første gang var jeg i uke 13 og målte 2 cm.... nå er jeg 17 + 2 og 20 cm... jordmora syntes detta var litt stort så jeg skal få ul så fort som mulig.. :D gleder meg... tenk hvis det er to:D

Heisann!

Kikket på svangerskapskortet mitt og mitt symfysemål ble målt til 14 cm i uke 18, det er i den nedre delen av det grønne feltet. Ser av grafen her at i uke 16 er det normalt fra 12,5cm til 16 cm.

Jeg var på UL i uke 16 og babyen var da akkkurat passe stor, skal på ordinær UL i dag, og da får jeg evt. ny termin, så er spent.

Tror du er helt normal til å være i uke 16.

SF-målet kan variere masse etter hvem som måler, så det trenger ikke å bety noe som helst. Det som er viktig er at målinger hele veien gjennom svangerskapet (helst tatt av samme person) ligger på en tilfredsstillende vekstkurve, men også der er alle forskjellige. Det er nok sikkert kjempebra der inne uansett:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...