Gå til innhold

SpongeBob+ka-ping+?

Anbefalte innlegg

ny tråd, nye muligheter :)

Joda jeg har hatt en grei dag på jobb men det har vært litt texas her etter lunsj (før lunsj=møte) så jeg føler jeg er veeeeldig klar for at den siste tima skal fly avsted så klokka blir FERDIG FOR IDAG og jeg kan løpe bort til matfestivalen som åpnet idag :) Olavsfestdager er bra, det er konserter og festivaler og marked og byvandring og spas&moro! Igår skulle jeg på gratiskonsert med Marte Valle og Johndoe, men jeg ble så kvalm og svimmel at en halvtime etter Johndoe kom på scenen måtte jeg bare gå hjem... jaja... verdt et forsøk :) Skulle kanskje tatt en øl og styrka meg på? hehe.

Fikk prate med lilletrollet på tlf isted, hun er så søt så søt og jeg gleder meg helt utrolig til imorra så jeg endelig får ha henne inntil meg igjen :) Det er godt med noen fri-uker nå kjenner jeg, men det er godt med helg også ja! Vi har allerede lagt planer, hun skal sitte i fanget mitt og se barne-tv imorra, og vi skal spise "dåtteri" - som akkurat nå tydeligvis er jordbær, solbær og rips.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5803046-spongebobka-ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille snusk! Prøver å få Lille Torpedo til å prøve bær og slikt, men det er no go - han nekter plent og gir det gavmildt til alle andre. Søtt det også, han klarer seg tydeligvis lenge med "løskiv" med leverpostei og melk, yoghurt og banan.

Matfestival høres herlig ut, skulle gjerne vært med. Her blir det fantasirik pasta med svinekjøttdeig og løk i fløtesaus til middag, alt for enkelheten! Så skal jeg rydde i en del esker på loftet, hvor jeg har 5 m2 lagerrom mellom de to rommene, for min elskede har tenkt å bruke helgen til å rive alt der oppe. Vegger, tak og gulv skal vekk og strippes til råloft før elektrikeren kommer på mandag, jeg får angst ved tanken men får vel bare holde ut og fokusere på at det skal bli nytt soverom til elsklingen og meg. Stort, luftig soverom med skråtak og god plass til oss og - ikke minst - barnerom nede som jeg _ikke_ skal dele med dem:)

Op har du noen gode råd, forresten? Min sønns helt i barnehagen skal begynne på skolen snart! Hvordan takler man dette når det er svært begrenset hva som finnes av språklige evner??? Her kommer til å bli stort savn...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5803046-spongebobka-ping/#findComment-5803098
Del på andre sider

Lillejenta mi er også helt utrolig glad i brødskive. Eller "bløski" som det blir her i gården... med "lepe" (leverpostei), sytøy (syltetøy), taiai (kaviar) eller prim. Gjerne akkompagnert av rosamelk (biola med bringebær), etterfulgt av youghurt og/eller frukt.

Jeg skal på byvandring i ettermiddag, så jeg hadde tenkt at det kanskje fins noe stas på matfestivalen så jeg slipper lage middag til bare meg selv idag....

Rydding på loftet hørtes litt mindre fristende ut, hehe... men samtidig - så herlig å få eget, deilig, stort soverom! Gubben er snart ferdig med lilletrollet sin sovealkove, så da er rommet hennes straks klart til innflytting i helga, og vi får soverommet for oss selv. Selv om jeg mistenker at han ikke har hatt så veldig mye imot å dele dobbeltsenga i ukedagene med ei lita tuppe som midt på natta kan krype inn i armkroken til pappa'n sin kun for å gi ham et stort vått kyss, og så kravle tilbake til "sin" del av senga igjen og sove videre... :)

ang. helten så er jeg litt i den andre enden av problemstillinga selv faktisk - lilletrollet har hatt en kompis hos dagmamma'n i ett år nå, og han er fullstendig avhengig av henne. De er jevngamle, men hun er mye flinkere til å leke med andre enn henne. Han snakker kun om henne, og blir helt satt ut hvis hun mangler en dag. Det kan bli hardt for ham å begynne igjen etter sommerferien...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5803046-spongebobka-ping/#findComment-5803298
Del på andre sider

Annonse

Må si snuppa di er variert i matveien - her er det kun leverpostei som teller som "løskiv":) Syltetøy osv slikkes pent av, og skiva blir liggende igjen, så det har jeg gitt opp! Biola var forresten en veldig god idé, må variere drikkeinntaket litt. Det har blitt mye saft når Knotten er sammen med pappaen, og store protester når dumme mammaer holder på at man drikker vann, takk!

LT er forresten også berømt for å vekke mummy og daddy klokka 04 med krav om "cuddles!" - det er jo så søtt at jeg føler insulinet stige bare jeg tenker på lille mirakelet mitt... Suss har han ikke begynt med, jeg klarer meg lenge med alle klemmene, jeg:)

Helten i barnehagen har fortalt mammaen sin at han vil ha en lillebror som skal hete det samme som Lille Torpedo, så jeg tror det er gjensidig! Får jobbe litt med å utvide ordforrådet, så han skjønner hva "skole" er, kanskje? Eller...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5803046-spongebobka-ping/#findComment-5803354
Del på andre sider

Kjenner til følelsen ja... men det er jo umulig å stoppe av og til!!!

Jeg har visst bringebær i ny-hagen min.... samt rips, solbær og fremdeles litt jordbær. Lilletrollet lever herrens glade dager! Og hvis jeg ikke husker helt feil så begynner det å nærme seg blåbærsesong? Bak gården til sjølingan er det store blåbærenger :)

Blir du med i helga? hihi :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5803046-spongebobka-ping/#findComment-5803630
Del på andre sider

Jeg antok nesten det :) Men det kommer maaaange helger! Ikke minst etter di lille tulle er kommet, og mitt lille knøtt, da har vi mange herlige måneder der vi kan valfarte mellom Trondheim og Stavanger og bare kose oss sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5803046-spongebobka-ping/#findComment-5803833
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...