Gå til innhold

November: åååååååhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


blomstrende =o)

Anbefalte innlegg

hm....er det bare meg eller er det dårlig med oppfølging her til lands?? jeg har ike fått oppfølging i det hele tatt, vet hverken fra eller til. fikk ikke innkallelse til ul engang, det måtte jeg ordne selv! når jeg først kom til ul så fikk jeg slengt i fleisen "hvorfor er du her, når legen kan sjekke deg???" .hva er det for noe?? og ikke har jeg fått oppfølging av hverken lege eller jordmor.

 

sliter mye med magevondt og hyppige kynnere men blir jo ikke tatt på alvor av legen min. han sier bare " det er normalt" - ja særlig meg i ræva at det er normalt å ha hyppige vonde kynnere som man våkner av midt på nattan eller som hemmer kroppen om dagen. hva slags folk jobber i helsevesenet egentlig???!!!! man kan jo begynne å lure. ingen har tatt blodprøver av meg siden mars (det var da jeg fant ut at jeg var gravid - er førstegangs gravid og forholdsvis ca. 27 uker på vei nå), ingen har tatt urinprøver, magemål, vektmål eller blodtrykk. ingenting har blitt gjort. det er for dårlig!!!!

 

er ikke akkurat kult å ringe til lege elll jordmor når de ikke gidder å engasjere seg i jobben sin. blir så provosert av systemet-det er jo bare roooot!!!!!!!!!!!! nesten så jeg ønsker jeg aldri beholdt barnet, er jo bare dritt å gå gravid når man er usikker og ikke blir tatt på alvor..og det er ille. men jeg er kjempeheldig som i det hele tatt kan få barn med tanke på at det er mange der ute som vil men ikke får det til.

 

syns dere jenter som får oppfølging er heldige, misunner dere.

 

lykke til resten av dere =o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

dårlig at du ikke får noe oppfølging da.. du burte prøve å bytte jordmor eller noe.. er jo dårlig at di ikke tar blodprøver eller urinprøver.. tar det vær gang jeg er på kontroll jeg..

 

Håper det ordner seg for deg å at du får litt mer oppfølging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen og jordmor skal vere der for deg og gi deg svar og hjelp. Bytt lege så fort du kan, hør med nokken du kjenner om dei kan anbefale lege/jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn bare en ting å si:bytt fastlege med en gang! Burde være en svarteliste hvor vi kunne plassere slike leger. Jeg selv måtte bytte lege etter kort tid. Min lege gadd ikke en gang å ta seg bryet med å informere meg om at jeg er alvorlig syk. Noe som skal innebære flere kontroller i svangerskapet. På UL var de sjokkert over behandlingen jeg hadde fått av legen.

Ellers må jeg si at jeg synes det er dårlig at svangerskapskontrollene er så redusert i forhold til hva de brukte å være for få år siden. I tillegg må jeg nå selv betale for alle prøver og henvisninger. T.o.m.henvisningen til UL. Det var mye bedre før.

Håper du får deg en ny lege som gjør jobben sin. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først begynner jeg å lure på om det er sant det du skriver,men så tenker jeg,hvorfor i H........ skal noen skrive noe slikt hvis det ikke sant?Hva slags glede har den personen av det?

 

Det jeg så lurer på,er hvorfor i alle dager du ikke bytter både lege og jordmor,for verre virker det jo som du ikke kan få.En står jo fritt til å velge lege selv og jordmor får en jo også bytte hvis en ikke er fornøyd.En kan jo også ta private hvis en føler seg bedre med det.

 

Jeg har en utrolig grei lege,greit jeg må reise 8 mil for å treffe henne,men synes at det er verdt det,så lenge jeg føler meg i varetatt av henne og ikke kjenner til noen leger her i byen,da jeg ikke er herfra.Jordmor er jeg også kjempefornøyd med og jeg har gode erfaringer fra sykehuset,da jeg har vært innom fødeavdeling to ganger,pga at jeg har vært bekymret for at noe skulle vært galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Dette er helt uakseptabel behandling av en gravid.

Har du ring å snakket med føden??

Jeg var i uke 23+ da jeg som avtalt med fastlegen min ringte til føden for kynnerene mine var blitt verre enn da jeg snakket med legen ca 2uker før. på føden var de ikke vanskelige, de sa at de kan ikke undersøke eller svare med skikkelig over tlf så de ville at jeg skulle komme inn til sjekk med en gang. det gjorde jeg selfølgelig. Jeg har hatt slike kynnere som du beskriver og det skal undersøkes.

For som legen min sa: kynnere er jo livmoren som forbereder seg til fødsel. Og blir kynnerene for kraftige og/eller hyppige kan de modne livmorhalsen og går det for langt kan jo fødselen starte.

dette fikk jeg sjekket og som jeg og legen fryktet var livmorhalsen betraktelig kortere enn hva den skal være i uke 23-24. Så jeg har ikke lov til noe som kan anstrenge eller stresse m eg på noen som helst måte.. og skal tilbake for å sjekke om det har utviklet seg mer i neste uke. har det det er det mulig jeg blir innlagt og de overvåker nøye og hvis det skulle vise seg at fødselen er på gang gjør de jo selfølgelig det de kan for å stoppe og utsette den lengst mulig.

jeg er annengangsfødende og det kan jo gå fortere enn første gang da, men dt skal ikke ha noe å bety for deg. Det er ikke alltid mye kynnere er normalt og det er mye bedre at det sjekkes en gang for mye enn en gang for lite! Og det SKAL det!!!!!!!!!!!!

Dette er sånn du skal bli behandlet. Stå på og forlang at du skal få komme inn til sjekk.

 

oi... ble langt dette... men jeg ville fortelle min historie så du kanskje kan få litt hjelp av til å stå på kravene dine!! blir skikkelig provosert når noen ikke blir tatt på alvor... Det er tross alt et liv det er snakk om!!

 

Stå på :) og rapporter om hvordan det går :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

takk for svar alle sammen=o)

 

jeg har nå flyttet til et annet sted så har da også byttet lege og jordmor. nå er det litt bedre i forhold til oppfølging. jeg blir faktisk tatt seriøst (!) =o) og det er jo kjempedeilig. slapper litt mer av nå. skal på kontroll hos ny jormor ikveld faktisk, det blir bra=o) nå er jeg ca.32-33 uker inn i graviditeten så det er ikke lenge igjen. gleder meg masse!

 

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre deg om noe blomstrende? hvilken del av landet hører du til? de sier helse-norge er elendig i helse-nord i forhold til i sør.. jeg bor i nord, å måtte krangle så vanvittig mye med lege her, å måtte ta en million tlf mellom lege, jordmor, sykehus, bare for å få komme inn til tidlig UL. jeg skal ha UL i uke 12, pga, tidligere kompliksjoner, men de fant ut det ikke var nødvendig.. forbanna dritt, spør du meg! det står jo i journalen min! eneste som var enig med meg der, var hun som satt i ekspedisjon på poliklinikk på føden, å tok imot maaange frustrerte telefoner fra meg.. emn måtte rett å slett mase, så legen var lei va meg til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...