Gå til innhold

April: Da er vi og ferdig med ferie og Nora har begynt i bhg... (litt lang)

MammaTil NoraOgEmmaOgSander

Anbefalte innlegg

Veldig heldig med været i ferien. Selvom vi var 'bare' hjemme, så hadde vi konstant besøk i en hel måned, hehe... Kjempe koselig var det.

Nora begynte nå i bhg (endelig!) på tirsdag og ser ut å trives godt der. Leker bra med andre unger og gråtet faktisk ikke da jeg gikk! Synes at hun har vært kjempe flink :-D

Og hun får nå kanskje en lillebror eller søster til mars neste år! Vi har bestandig lyst å ha to tette, så det blir til at hun kanskje blir storsøster en uke før hun fyller to år! Hvis jeg går over termin, så kan jo det hende at de har bursdag på den samme dagen??! hehe.. Er så glad!!

Denne gangen går det ikke like 'smertefritt' som sist, er kvalm og konstant trøtt hele tiden. Jormor mente at jeg bør gå til legen og få sykemelding, men jeg har jo så dårlig samvittighet overfor jobben, har jo neste nettopp kommet tilbake på jobbe og fått en stor lønnsøkning... Har jo en del kurs også nå ut over... Vi får se hvordan det kommer til å gå...

Hehe, dette ble litt lang, så det ble ikke bare en 'liten' oppdatering fra oss...

Ha en fortsatt fin sommer dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, gratulerer med spiren i magen! Så koselig å høre.

Hvis du er dårlig, så er du dårlig. Da er det bedre å være hjemme.

Ikke ha dårlig samvittighet, det er jo tross alt vanlig å være litt dårlig i forb. med graviditet.

Så bra at barnehagen gikk bra! Her har det også gått over all forventning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Kristin! Har faktisk blitt mindre kvalm nå... Glemte hvor sakte tiden går i første trimester. Går og bare venter på at jeg skal passere uke 12 for da er det mindre sannsynlig at det kan gå galt...

Sjefen min er på ferie, :D. Så jeg behøver ikke å fortelle ennå. Han skal vel ha 2 uker til, og da er jeg nesten 10 uker på vei. Skal fortelle det da. Håper at han kommer til å ta denne nyheten 'pent'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!!! Satser på at det går bra jeg - tenkte som så da jeg ble møkksjuk i uke fem sist; jeg kan umulig være sååå dårlig for ingenting! :o) Husk også å ta hensyn til deg selv - lite vits med en mamma som er utslitt når ny go'klump ankommer (og jeg vil tro det er mer stress nå også, med Nora midt oppi det hele uansett hvor snill hun er).

Gøy å høre med barnehage også, Matilde starter hos dagmamma 15. august og da skal vi ha tre dagers tilvenning. Håper det går bra, det har gått veldig bra så lenge hun har vært hos kjente (og mindre kjente - tanta hennes som hun har vært hos siste uka er ikke så kjent som Bestemor, men det gikk strålende), og hun er kjempesosial så tror hun vil ha godt av å ha litt fler unger rundt seg. Satser på god kjemi barna og dagmammaen i mellom.

Her har vi også bare vært hjemme (og skal bare være hjemme i september også når vi skal ha de siste to ukene våre, endelig sammen noe vi ikke har hatt tidligere i sommer), men nytt været i fulle drag. Tror dette er den fineste sommeren (værmessig, og jeg kan ikke klage på andre områder heller) på det jeg kan huske. Godt å få nyte hjemmet sitt også innimellom, sånn at det ikke bare er et sted man peser seg gjennom hverdagen og husvasken, hehe.

Fortsatt god sommer til deg, Norasmamma, og nyt 2. svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...