Gå til innhold

Jeg blir dårlig!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir utrolig dårlig av alle de innleggene fra "eldre" kvinner som bare har negative ting og si om unge mødre. Jeg er selv snart 17 år og venter en jente i desember. Det var ikke planlagt og jeg har ikke prøvd og bli gravid. Men ting går ikke alltid som planlagt!

Jeg er enig i at når man er mellom 14-16 er man FOR ung til å prøve og bli gravide.. Men jeg trodde dette var et forum hvor ungen jenter kunne komme inn og komme i kontakt med andre unge jenter i samme situasjon som dem selv. Ikke komme inn her og bare lese en haug med kritikk.

Det vil ikke si at selvom man er 16 at man kan gi ungen en dårlig fremtid, jeg vet om mange som var 16 når de fikk sin første og de klare seg like bra som alle andre hvis ikke bedre!?

Men jeg ville egentlig bare si at det blir for dumt hvis man bare skal si negative ting til folk hele tiden.. . Man blir bare provosert, lei seg og rett og slett dårlig.. Jeg ba faktisk min mor om og lese noen av innleggene og hun er enig at det er lavmålt av de så kalt "voksene" og slenge så mye dritt til de som er yngre her inne.. Man skulle tror de ikke hadde bedre og gjøre på.!

Jaja. Jeg ville bare si meningen min...

Det er sikkert mange skrive feil på dette innlegge men det er fordi jeg har dysleksi... Så det beklager jeg!

Fortsetter under...

jeg har selv skrevet noe kritikk til dem på din alder. Jeg mener bare å planlegge er dumt. Nå er du gravid og du har valgt å bære fram dette barnet. Synes det er modig av deg. Og alt du leser i forumet er ikke fasitten. Men som du sier, du har lest masse og dere har til tider fått masse kritikk. Det virker som du har lest og tatt innover deg masse av det som er skrevet. At noen sier til deg som ung mor uten endt utdannelse at du er dømt nedenom å hjem blir feil. Men bruk det til å bevise dem motsatt. Motgang kan gjøre to ting. Gjøre deg sterker eller svakere. Så bruk alt det som er skrevet til noe godt selv om det er negativt. Synes du virker som reflektert og du skal nok se at det går bra.

Lykke til!

Gjest Riga19 - jente 22.10?

Gratulerer med jente i desember!:-)

Er selv snart 20, men egentlig veldig barnslig, men siden jeg altså er 19 er det ingen som bryr seg om meg og kommer med krasse kommentarer om hvor umoden jeg er, og hvor teit det var av meg å planlegge å få barn! For de såkalte diskusjonene her fokuserer veldig på alder, noe som provoserer meg, for det er personen det kommer an på, og ikke alderen. Dessuten synes jeg det er unødvendig at vi skal plage andre her inne...mange av debattene blir jo veldig usakelig (spesielt hvis et forumtroll skal blande seg inn), og noen går så langt som å angripe enkeltpersoner, -ikke rart at folk blir lei seg!

Måtte også kommentere en del av det jeg leste her til mamma, og hun mente at alle oss måtte være umodne siden diskusjonene bare fortsatte!:P Men uansett...jeg har ikke skrevet så mye på ung og gravid i det siste, for jeg har blitt så lei av det her temaet dukker opp bestandig. Har lyst til at dette blir et koselig forum der vi kan dele erfaringer, og hjelpe hverandre! Håper dere andre er enige i det!

å ikke en eneste skrive feil jeg, men det er sikkert fordi jeg har dysleksi selv:)

Synest man skal ha lov til å si meningen sin, selv om det er kritikk, men da kan man signere med nick også! Ja man skal møte andre i samme situasjon her, men jeg synest også at man kan diskutere saker og ting.

Ja mange unge klarer seg kjempebra, det er bare det at statestikken sier at de klarer seg dårligere en de som er litt eldre. Men statestikk er nå en gang statestikk... de fleste her inne virker jo oppegående (kanskje bortsett fra en eller flere anonyme, som jeg mistenker er "eldre" kvinner/menn som egentlig ikke hører hjemme her)

Det var jeg som skrev dette innlegget! Jeg kom anig anonym knappen... jeg er enig med alle tilbake meldingene jeg har fått.. Men jeg syntes liksom det er trist og komme inn her hvor jeg prøver og bli kjent med andre i min situasjon, så kommer jeg inn så er det bare nye innlegg med mer kritik hele tiden...

Det var ikke deg jeg siktet til da jeg snakket om anonym, men den idioten (unskyld utrykket) som er direkte frekki mange av debattene.

Ikke ta deg nær av alt som blir sakt her inne for noen er tydligvis bare ute etter å lage kvalme. Det går an og si ting på en ordentlig måte, spesielt når man mener noe som kan såre andre.

ikke kjekt at du følte det slik, men her er som oftest greit og være og mange hyggelige jenter... (hmmm.. hvor er gutta? Savner dem litt her inne jeg!)

Annonse

Ja har fått med meg det. Storartet!

Tror vi er litt for kjasete til tider og hormonelle noe som gjør at gutta skygger banen. Synd for vi trenger virkelig høre hva de mener om saker og ting og føler det i forhold til graviditeten (ikke minst)

Det finnes faktisk et eget pappa-forum verdensbestepappa.no (eller noe sånt) ganske artig og følle med der inne faktisk. De har mange gode "samtaler" og det er liten eller ingen krangling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...