Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Hvordan skal man reagere på at svigermor går inn i skapene på barnerommet for å sjekke hva som ligger der? Det har ikke blitt spurt om lov til å se i forkant.
PrincessElisabeth Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 jeg tror jeg hadde blitt litt pissed off, men er ikke så glad i svigerforeldrene mine heller da, de gjør mye som fucker meg opp for å si det slik. Hadde ikke brydd meg om det var min mor, men andre kan spørre om lov først syns jeg.... min mening ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Frekt å ikke spørre først, men jeg for min del skulle ønske at svigermor spurte litt mindre og var litt mer om seg. He he...har motsatt problem... min svigermor ville aldri ha greid å åpne skapdøren selv en gang.
Snart-pappa... nå pappa! Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 det blir jo galt uansett... he he... vi mennesker gjør masse godt og masse galt. Noen ganger går vi over streken (men hvor langt). Noen har også andre grenser en andre.. vannskelig greier dette. Men tror heller det at hun så i skapet og mor blir sur for dette er et resultat av masse annet. Synes du skal si det til sviger mor at du ønsker det slik og slik. Og vil heller ta imot støtte enn kritikk. Si til henne, at om hun er her for å kritisere kan hun gjøre det til mannen som ikke løfter "dolokket". Kjenner mange som har det slik, at noen av besteforeldrene er flinkere til å kritisere enn å oppmuntre. Heldig vis har vi det lettere her hjemme... dem er flinke til å holde kjeft (dem har opplevd kritisk mor selv he he). Slik som navnet til ungen var dem litt så som så (tror jeg), så dem sjekket med noen andre. Å dem sa det var helt normalt... og dem kom tilbake og roste navnevalget. Sa at for dems del så var det modig gjort... men at det var veldig fint.
Rut Bram Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 skjønner ikke helt hvorfor det er så farlig? kanskje hun bare ville se om det var noe dere trenger? hun gleder seg vel til babyen som skal komme?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Tror ikke jeg ville reagert på akkurat det selv faktisk. Hvis hun kikket i MITT skap var det jo noe annet, eller i skrivebordsskuffen... Da ville nok helvete vært løs. Men jeg var jo ikke til stede i situasjonen - går hun avsted alene og kikker eller er det sammen med deg? Det går jo an å si litt humoristisk at "jasså, går du her og snoker" eller noe sånt... Hun tenker sikkert ikke over at du synes det er personlig.
tmee Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Jeg har oppdaget at jeg har hatt en tendens til å tolke kommentarer og spørsmål fra svigermor som kritiske og kontrollerende, mens det samme ikke er tilfelle når de kommer fra min egen mor. Kanskje hun lurte på hva dere hadde fra før fordi hun hadde lyst til å kjøpe noe til babyen? Synes det er viktig å ikke gjøre for mye forskjell på min mor og hans mor, begge er jo besteforeldre. Men jeg kjenner ikke din svigermor..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Jeg stusser også litt på det der med at alt er ugreit når det er svigermor, men når noen egen mor gjør det, da er det lissom greit!! Synes det er ganske hyklerisk i grunn!! Svigermor er jo HANS mor så både mor og svigermor burde egentlig stå på lik linje når det gjelder sånne ting. De er alle like mye besteforeldre!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 hadde blitt ganske grinete dersom min egen mor gikk i skapet uten å spørre om lov først, jeg går da tross alt ikke i mors eller svigermors klesskap uten å spørre om lov. Men mye interessant respons her-takk skal dere ha.
zitapus Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 Jeg har en veldig grei svigermor, men selvfölgelig blir man aldri helt fornöyd. Forskjellen mellom min egen mor og svigermor er at når det gjelder min egen mor kan jeg si ifra hvis hun går over streken, men hvis jeg gjör det til svigermor blir hun lett såret og husker det resten av livet. Derfor sier jeg ikke ifra med mindre jeg må, pröver heller å være tolmodig. Akkurat nå i svangerskapet har min svigermor oppfört seg veldig tilbakeholden, hun har bare kjent på magen min en gang og da ga hun opp å vente på sparking etter 10 sek og det var etter at jeg hadde forsikret henne 15 ganger at det var helt ok at hun kjente på magen min. Hun kan godt få kikke i skapet med barneklær, men jeg synes nå at svigermödre og mödre kan spörre först.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå