Gå til innhold

Ang. drikking i prøvetida..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan huske å ha lest noe sånn som at det er ikke farlig å drikke så lenge morkaka ikke har begynt sin funksjon enda. Altså at bebisen får næring gjennom deg. Mener selvfølgelig ikke å drikke mens jeg er gravid, eller etter jeg har funnet ut at jeg er det. Men er bedt på grillfest i helga, og kan ikke teste før neste uke. Dilemma her nå... Var den festhelga helga før jeg fant ut jeg var gravid sist. Og min lille prins er frisk og rask som bare det. (Var ikke planlagt sist)

Ble litt langt dette... Håper på svar. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg, så ville jeg kost meg på grillfest i helgen :)) Man kan ikke slutte å leve selv om man er prøver! Man trenger jo heller ikke å drikke seg amøbe full :)

KOOOS DEG :)

Skrevet

Det varmet godt det. :-) Takk skal du ha. :-D

Skrevet

egentlig et litt vanskelig spm... "problemet" er at man ikke vet om spiren kan bli påvirket dersom man drikker også før ikm. Mange mener at blandt annet ADHD (som somregel oppdages seinere) kan skyldes alkohol tidlig i svangerskapet (før moren viste) det blir derfor anbefalt at man ikke drikker mens man prøver (i alle fall mellom el og ikm). Jeg drakk selv den dagen jeg var 4+0 i forige svangerskap, og jeg har funnet ut at jeg ikke ønsker å tenke så mye på drikkingen nå. Jeg merker at jeg ikke ønsker å drikke like ofte, og en av grunnene til dette er nok at jeg vet det er en mulighet for at det kan skade, men det er ganske vanskelig for meg når tanta kommer når hun ikke er invitert, og hvis jeg i tillegg ikke har gjort det jegt ønsket (som f.eks. drukket på en fest..) blir det enda verre. Jeg velger deror den løsningen som er minst stessende for meg.. drikker når jeg vil :) klarer ikke å sette livet mitt på pause selv om jeg er prøver..

Skrevet

Kos deg med drikke ;o) Det er røyking som er skadelig!

Skrevet

det er vel svært få av oss som kan si at de ikke har drukket noe før de fant ut at de var gravide eller hva.

Så ta deg en fest, bare spar det siste glasset til neste gang, eller om 9 mnd.....he-he.

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Da blir det hvitvin og reker og Gitarkameratene på torvet på lørdag. ;-)

Skrevet

sier bare gjør alt normale tingene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...