Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det første gang du er der, så koster det 900. Jeg var der i uke 8 da jeg trodde noe var galt, jeg var inne på det kontoret i mellom 2 og et halvt og 3 minutter, jeg har aldri opplevd maken til dårlig service. Han bare klæsja på masse gel og det ultralydinstrumentet og sa "ja det her så helt fint ut", printet ut to bilder, bad meg tørke meg og betale i kassen... Han var så stressa at det var helt kvalmt. Jeg skal i allefall aldri tilbake dit.

Jeg var to ganger på UL der i 1. trimester, første gang i uke 7 og andre gang i uke 12. Jeg synes det var helt fint og første gangen tok han seg god tid selv om det bare var en bitteliten reke der den gang :)

Han svarte på alle spørsmål og jeg opplevde ikke at det var noe stress. Var vel inne der i litt over 10 minutter.

Andre gangen kunne vi jo tydelig se en bitteliten baby der, og han konstanterte at alt så normalt ut pluss hørte på hjertelyd. Var bare på benken i vel 5 minutter denne gangen, men jeg synes det var helt greitt, hovedsaken for meg var å se at det var liv og at alt så ok ut.

Betalte 900 kr. begge gangene.

Dersom du ikke har fått innkalling til ordinær UL ennå ville jeg ringt sykehuset og sjekket, du burde ha fått det nå!

Har nok blitt noe surr med UL-bestillingen pga ferien eller noe. Venter på at legen min skal komme hjem fra ferie også. Vet nemlig ikke hvilket sykehus jeg evt skal ringe og purre på. Har søkt Riksen, men legen sa det var sannsynlig at de sendte søknaden videre til et annet sykehus fordi det visstnok var så stor pågang der.

Hei! Jeg er 17+0 i dag og skal på UL på Riksen på tirsdag. Dersom du ønsket å søke dit er nok toget gått, er jeg redd. Jeg søkte dit så snart jeg fikk vite at jeg var gravid, og er med på Stork-prosjektet, så jeg har fått fødeplass der. Hvilket sykehus sogner du til? Ta kontakt direkte med sykehuset, så får du (forhåpentligvis) snart komme inn til UL. Jeg søkte direkte om fødeplass selv, leeenge før jeg hadde vært på 1. kontroll.

Annonse

Litt tidlig å si om toget har gått kanskje... Legen sendte (forhåpentligvis) søknaden for flere uker siden. Men for å være ærlig er det ikke så nøye for meg hvor jeg får fødeplass, tror jeg. Har ikke peiling på hvordan noen av sykehusene er egentlig. Sogner vel kanskje til Ullevål, men det der går vel litt om hverandre i Oslo.

Fornøyd hvis jeg bare får en plass :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...