Gå til innhold

Kjøpe eller leie brudekjole????

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hei jenter!

Fy så mye å tenke på når man skal gifte seg.....

Hva har dere valgt å gjøre i forhold til brudekjole. Er i tvil om jeg skal kjøpe eller leie brudekjole jeg. Vet egentlig ikke hvordan det er i prisforskjell heller, noen her som vet?

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Skrevet

Stikker innom her også jeg:-)

Jeg har valgt å leie kjole.Vil ikke kjøpe kjole for å så selge den etterpå. Men selvfølgelig kommer det jo ann på hva man betaler for leie.

Det er store prisforskjeller på hvor i landet du bor,så forhør deg litt rundt.

Der jeg bor er leie for kjole fra 3500-4800,- Skulle jeg kjøpt hadde prisen vært fra 9000,- og oppover. Min kjole kommer på 3800,- inkl. underkjole. Slør,korsett(undertøy),sko kommer utenom.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hmmm.... det var ingen dum pris. Jeg har muligheten til å reise til Oslo, Hamar, Gjøvik... det blir vel de nærmeste plassene utenom her vi bor.

Men når man leier kjole, hvor lenge får du ha den da? Har ikke peiling jeg......

Skrevet

I Oslo er det nok litt stivere pris,kan jeg tenke meg. Er nok billigere på mindre steder. Jeg bor på østlandet så leier på solbruden som ligger på Sellebakk(Fredrikstad).

Jeg henter kjolen på fredag og leverer på mandag.

Skrevet

Kjøper du på salg (i sept. okt. en gang) så er det ikke så dyrt å kjøpe heller. Jeg kjøpte fordi jeg vil ha kjolen min som et minne. Kommer ikke til å selge den igjen. Døtrene mine kan få bruke den (om de vil) når den tid kommer. Liker at slike ting går i arv jeg... Bestemor sin kjole ble brukt av hennes barn, men ble sydd om til dåpskjole før jeg giftet meg, så jeg kunne ikke bruke den...

Jeg kjøpte iallefall på Kristins brudesalong på Lillestrøm og det var en flott opplevelse. Veldig bra sørvis og en flott kjole til 6000,- (den kosta 14500,- før salget...)

Skrevet

Jeg valgte å kjøpe da jeg selv kunne ha tenkt meg å bruke min mors men hun leide dessverre. Derfor vil ikke jeg gjøre samme feilen. Kansje ei datter eller svigerdatter vil bruke den en dag, uansett vil jeg ha den som et minne. Jeg kjøpte min kjole på Brudekjolen i Oslo og ga 7500kr for den(kostet 9000kr) men fikk avslag da det var 2005 mod og ikke 2006 mod. Underskjørt sko osv kom utenom. Brukte i alt 15000kr for påkledningen til meg.

Annonse

Skrevet

Kjoleprisen din er jo grei, men koster alt det andre virkelig så mye?! Jeg har tatt ut kjole til 9000,- og mangler underskjørt, korsett, slør og sko. Hadde ikke tenkt å bruke 7500,- på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...