Gå til innhold

Respekt for navnevalg.

Anbefalte innlegg

På skravlesiden i går var det ei som tok opp et viktig tema syns jeg, nemlig å respektere andres navnevalg til barna sine.

Vi har endelig funnet et navn som både min mann og jeg liker like godt, til og med de to barna våres liker det.

Når vi har luftet navnet for andre har det stort sett fått dårlig kritikk! Vil virkelig familie og venner at hvis dette navnet blir det endelige valg, at vi skal vite at de misliker vår sønns navn!? Klart det er mange andre fine navn å velge mellom, som de så sterkt påpeker, men det er ikke bare bare å finne et som vi foreldre liker like godt alltid!

Syns folk bør være forsiktig med å si sin mening om navneforslag vordende foreldre kommer med, for det kan være akkurat det navnet de sier de liker minst det blir! Og da er det jo litt flaut å gå rundt etterpå og tenke på det stygge en evt. sa om navnet feks din beste venninde har valgt til sin elskede sønn!!

Sånn som min venninde og min søster gjorde. Det har liksom ødelagt hele av gleden ved å endelig kunne kunngjøre vår endelige navnevalg når jeg VET at de to, som betyr mye for meg, ikke syns det er et fint navn! :(

Navnet vi mest sannsynligvis kommer til å kalle vår sønn er: Sam!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5800904-respekt-for-navnevalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kommer litt an på hvordan det blir lagt frem. Om noen spør om min mening angående et navn så kan det bli både positivt og negativt, alle har forskjellig smak osv. Men når noen kommer til meg å sier vårt barn skal hete "et eller annet" så bare aksepterer jeg det som deres valg og navn går seg til etterhvert og. Min kusines jente heter Villemo, synes fryktelig synd på jenten når jeg fikk høre det men nå er hun liksom bare Villemo og kunne ikke hett noe annet ;) Så kall han Sam om dere vil ha Sam :)

Hvis det betyr noe, syns jeg Sam er helt nydelig :)

Er veldig enig med deg. Jeg har en kamerat som IKKE fortalte noen om hvilke navn de stod mellom, han ville unngå nettopp det, at folk kom med meningene sine, ingen sier noe om det når babyen er født og navnet er bestemt.. Skjønner nå hvorfor han ikke ville si noe, det er du og mannen din som bestemmer det, og med mindre dere ØNSKER andres mening om navnet, kan dere jo bare holde det hemmlig :) Lykke til!

Tusen takk Zap mama!

Det var i den fasen vi var usikre på navnet vi luftet det.

Men nå når jeg egentlig har bestemt meg , angrer jeg på at jeg ikke holdt navnealternativene våres hemmelig til alt var avgjort!

Lykke til med navnevalg alle sammen!

Ja, jeg også faktisk. Har en venninne som tidligere i dag spurte om vi fortsatt holdt på de navnene vi hadde bestemt, og jeg sa "ja, blir det en jente skal hun hete Andrea" og allikevel kommer hun med den samme leksa om at hun syns navnet er så vanlig og blablabla. Jeg sa bare at navnet er bestemt og at jeg ikke er interessert i hennes mening.. Angrer på at jeg i det hele tatt fortalte noe.. Irriterende altså!

Annonse

Fy sååå frekt!! Andrea er jo nyydelig! Og ikke vanlig! En må jo si navnevalget til slutt uansett..........

Har enda ikke sagt til hverken venninden min eller søsteren min at vi har bestemt oss for Sam, gruer meg faktisk!; men sier de fortsatt noe negativt blir jeg mektig irritert!

Tro hvordan de hadde reagert hvis jeg da sa at navnet på deres barn var stygt!(noe jeg ikke gjør.) For det blir jo det samme!

Men som nevnt tidligere kan de nok ikke la være å like det når de får se lillegutten i levende live! He he!

De kommer jo til å elske den lille gutten og da er det det eneste navnet han kunne hatt! Vi har faktisk tenkt på Samuel :) Og evt Sam som kallenavn :)

Ja, jeg syns jo selvfølgelig at Andrea er nydelig :) man velger jo det navnet man elsker, og da bør andre holde kjeft altså. # Hmfr #

Digg å skravle her inne, møter alltid noen likesinnede ;)

Lykke til med alt, navnevalg og fødsel og hele pakka!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...