Gå til innhold

Ang. trøske og vasking av ting og tang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste bakterier dør ved 67grader. Du har sikkert et program på oppvaskmaskinen som vasker ved 70grader. Og varmtvannsberederen kan justeres så dere får ønsket temperatur i springen. De dør sikkert hvis du legger lekene i fryseren noen timer også :-)

Men jeg vet ikke noe spesifikt for trøske-soppen.

Vet man skal vaske sengetøy, BH og håndklær på 60 grader. Og smokker og flaskesmokker skal kokes i 10 min daglig.

Husk å vask hender ved hvert bleieskift og vask da babyens hender og ansikt samtidig.

Når det gjelder lekene så vet jeg ikke hvor mye varme de tåler. Tror det står på de fleste lekene (med jeg har i hvert fall kastet emballasjen så ikke så lett å finne ut). Du kan jo legge bort alt leketøy som ikke kan vaskes på høy varme - bare legg fram det du vet tåler det.

Ring evt helsestasjon og forhør deg - de burde jo hørt om denne problemstillingen før!

lykke til!

Ekstratips: Strykejern på to prikker kan ta knekken på det som ikke går på høy-temp vask, og finvasknettet som du vanligvis bruker i vaskemaskinen holder styr på plastleker i oppvaskemaskinen. Genialt til lego senere. Og, kan teddy ikke vaskes over 30 grader, så gjør du det og slenger den på varmt i tørketrommelen istedenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...