Gå til innhold

Volvat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på volvat i Oslo og kommer ikke til å bruke de neste gang jeg er gravid.

Ringte på forhånd å fikk besked om at jeg kunne få vite kjønn i 12.uke hvis de så det, hun satt meg opp på time i uke 13, hos jordmor, hvilket man skulle hvis man var etter uke 12.

Kom på ultralyd og jordmor ble sur fordi jeg hadde kommet til henne og ikke gynokologen. Svarte surt , ja vi ser nok ikke så mye, men vi får se da vet du. Da vi spurte om kjønn fikk vi ikke vite det da man kan ta abort frem til uke 16 hvis man søker.

Jeg følte det var penger ut av vinduet og lite hyggelig å komme der. Følte meg lurt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5799915-volvat/#findComment-5801172
Del på andre sider

Vi var på volvat i oslo/majorstua i mai og hadde en veldig fin opplevelse!

Da jeg ringte kunne jeg velge mellom jordmor etter uke 13 og gynekolog før. Valgte jordmor og avtalte time til noen uker senere.

Dagen vi skulle dit leste jeg på sidene deres om dette med antall uker og jordmor eller gynekolog og begynte på nytt å telle ukene mine, og oppdaget at jeg hadde telt feil!

Ble da kjempelei meg og redd for at vi ikke skulle se noe som helst med utvendig UL og ringte dit for å høre hva vi skulle gjøre. Hun i andre enden hørte nok at jeg var lei meg og sa at når jeg hadde ventet så lenge og gledet meg sånn så skulle vi komme inn og gjøre et forsøk.

Jordmoren var veldig hyggelig, og på skjermen dukket det opp et sprell levende foster!! : )

Kunne tydelig se hode, armer og bein. Og jordmoren kom i tillegg frem til at jeg var enda 1-2 uker kortere på vei!

Hun sa hun ikke ville styre så mye med UL-apparatet når den var så liten enda, selv om det ikke var kjent bivirkninger på babyen med det. Men vi var strålende fornøyde, vi hadde sett det vi ville og fikk med oss 4 fine bilder hjem (som for øvrig var av bedre kvalitet enn de vi fikk på ordinær UL på Ahus forrige uke).

Babyens pappa sa at det var de best anvendte 825 kr noensinne!! : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5799915-volvat/#findComment-5803235
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...