Gå til innhold

HVA FEILER DET DERE?????

Månestråle85

Anbefalte innlegg

Snakker ikke til unge mødre her nå, snakker til dere som svarer på innlegg at "jeg håper du ikke blir gravid til du er 20/23/25 osv". Og med nick på den personen dere håper forblir barnløse! Eier dere ikke skam i livet?!? Hadde dere gått opp til et par på noen-og-tyve/tredve og sagt at dere ønsket at de ikke fikk barn på mange år så hadde dere fått en (rettferdig) knyttneve i trynet! Jeg er heller ikke så veldig for at veldig unge jenter planlegger å få barn, men det er et valg de tar. Er det ikke da bedre å støtte de, men heller si hvorfor dere mener det dere mener? Så kan de heller kanskje revurdere sine valg. INGEN som prøver å få barn burde få kommentaren "jeg håper du ikke klarer det". Er det verste, frekkeste, og mest ufølsomme komentaren jeg har lest. Og har lest det mange ganger, selv om jeg bare har vært inne på få tråder her.

Er forresten 20 selv, og planlegger å få barn om et par år. Vet jeg "ikke har noen rett" til å være inne på det forumet her, men det driter jeg i. Er her fordi jeg har utrolig lyst på barn, men kan dessverre ikke begynne å prøve enda, pga hvordan livet mitt er nå. Og jeg vil vise min støtte til yngre jenter som er gravide/prøver selv om det kanskje ikke passer så bra for de heller, av ulike grunner.

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i at den kommentaren var unødvendig, sammen med mange andre kommenatrer her inne. Denne anonyme personen burde holde seg for god for slike kommentarer, dette skal jo i utgangspunktet være et saklig forum, der vi kan diskutere og dele meninger uten å "bite"hverandre, liksom.

Personlig så er jeg ikke for at 17åringer prøver å bli gravide, jeg syntes rett & slett at det blir for dumt. Og når da disse 17 åringene også presterer å si at tanken på å bli mor absolutt IKKE skremmer dem, så forteller det jo litt om hvor klare dem faktisk IKKE er, spør du meg..

Men.. Jeg gidder rett & slett ikke å ta opp dette gang på gang på gang! Jeg har sagt meningen min tydlig og klart her inne.. Og så får folk bare ta det som dem vil, enkelt & greit.

det er til hennes eget beste, man vet ikke sitt eget beste når man er barn selv. synes det var bra sagt. som forelder, ønsker man virkelig at barna skal bli gravide som 17 åringer?tenk! neppe... en ting er om det er et uhell men når man virkelig er prøver i en alder av 17...vel vel.

Anonym:

Jeg ser godt hensiktet til den personen, men det er helt feil måte å spre budskapet sitt på! Rosamor er ingen dårligere person er andre her inne, syntes faktisk at hun virker som en kjempe jente! At jeg syntes at hun er for ung til å være en prøver tror jeg at hun har fått med seg!! Men det skal sies at mange av de mest saklige tilbakemeldingene her inne faktisk har kommet fra den jenta, hun har på ingen måte kalt noen for "ungfitter", "pakkishorer", "mislykkede drittunger" osv osv osv..

Syntes egentlig at dette blir for dumt å diskutere.. Det handler nå om en enkelt person! Og jeg vil ikke være en del av det her, liksom..

Jeg forstår faktisk hva hun mener med: "jeg håper du ikke blir gravid til du er 20/23/25 osv".

Jeg begynte selv å prøve å få barn i en alder av 19 år (så jeg var ganske ung da jeg også). Heldigvis (kan jeg si nå i ettertid) tok det meg en god stund...jeg ble 21 før jeg ble gravid!! I løpet av den tiden hadde jeg fullført et år høyere utdanning, kjøpt leilighet og fått fast jobb!!!! Kan tro jeg har vært glad i ettertid for at det tok litt tid å bli gravid!!

Livet forandres ekstremt mye i det øyeblikket man får et lite barn!! Ingen kan nok klare å forestille seg hvor mye jobb og annsvar et lite barn innebærer.... Med litt flere år på "baken" (enn 14-18) er mulighetene for å takle overgangen til det å bli mamma/foreldre bedre!!! Forholdene ligger uten tvil mer til rette for barn etter hvert som man har noen år mer bak seg...

Kjære dere som prøver - tenk dere godt igjennom!! Livet vil forandre seg helt og ofte blir ikke hverdagen så idyllisk som man forestiller seg... Husk at det kommer et lite barn inn i denne verden som fortjener all verden av lykke! Er dere virkelig klare for å kunne gi et lite barn alt det trenger??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...