Gå til innhold

Hvor stikkes nålene deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nålene skal sette på innsiden av helene, anklene og knærne, i magen (både rett under navelen og på sidene over eggstokkene), ved tomlene og ved håndleddene. Noen får også en nål i hodet og i panna fordi de virker beroligende.

Noen nåler i det ene øret hører også med.

Annonse

Nålene i magen gir visst best stimulans av eggstokker og livmor. i går fikk jeg ei nål som hun kalte "ta i mot barnet"-nåla. Den skulle åpne en energikanal sånn at kroppen lettere tok imot et befrukta egg:-)

Mener å ha hørt at øreakupunktur ikke er nok...

Å få akupunktur er helt forskjellig fra person til person. Akupuntktøren stiller en diagnose ved hjelp av pulser, kjenne etter spenninger på ryggen osv og setter nåler ut i fra det.

Diagnosen skal stilles for hver gang pasienten kommer, da det stadig skjer forrandringer i kroppen. Derfor får man ikke de samme nålene hver gang, og derfor får ikke forskjellige personer de samme nålene...

Jeg skal til akupunktur på mandag for første gang. Gruer meg litt, for jeg synes det er litt ekkelt med nåler. Bare håper jeg ikke må ha nåler på innsiden av håndleddet, der hvor det er så tynn hud. Jeg grøsser litt når jeg tenker på nåler i kroppen, men det er jo så mange andre som har gjort det, så jeg får vel klare det jeg og.

"Hører" det er veldig forskjellig fra person til person hvor de setter nålene. Jeg har veldig lange sykluser, og har vært prøver/sliter siden jan 05, så håper på å få hjelp. Hvor settes nålene da tro? Gruer meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...