Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man synes jobben man gjør er like stor, like viktig, og likeverdifull, (samt betyr mer ansvar), som jobben til en barnehageass.

Man prøver derfor å oppnå samme årslønn som en bhg-ass, om man ikke samtidig er hjemme med eget barn. Har man ett eget pluss to dagbarn, prøver man å oppnå 2/3 av bhg-ass lønn for dagmammajobben. Og så blåser man i folk som hevder at man gjør dette for å "berike seg".

Hei,

jeg tar tar 4500,- pr. mnd svart, dette inkluderer mat, bleier, turer m.m.

Skal kun ha et dagbarn på 1 år i tillegg til min egen 1 åring.

Vil legge til at vi ikke er i nærheten av full barnehagedekning i kommunen, noe som selvsagt påvirker prisene.

Synes likevel ikke dette er så altfor galt, da foreldrene mottar kr. 3300,- i kontantstøtte. Regner med å ha en del utlegg i forbindelse med turer o.l, i tillegg til innkjøp av tvillingvogn, dobbelt sett med stelleutstyr o.l.

Synes det er så altfor galt at du skal jobbe svart. Hva er grunnen til det? Er det skatten du er "redd for" eller skal du ha denne inntekten på toppen av trygd?

Hvorfor jeg bryr meg? Fordi kontantsøtten har kommet i vanry nettopp fordi folk har brukt den til kjøp av svart arbeid og derved skaffet seg nesten gratis barnepass.

Nei, er din innsats verd 3.300 fra staten og 2.700 fra foreldrene, så ta heller det, og betal din skatt.

Hei du,

dette kommer ikke på toppen av trygd, jeg har valgt å ta et års permisjon uten lønn. Grunnen til at dette blir tatt svart er at jeg kun skal passe barnet i fire måneder, og ønsker ikke å komme på kant med min arbeidsgiver som ikke ønsker at vi skal være i annet arbeid når vi har permisjon.

Ville forøvrig fått dette tillagt ordinær inntekt for 2006, (har hatt permisjonspenger frem til nå) noe som ville ha gitt meg høy beskatning på beløpet. Dette ville igjen ført til at jeg satt igjen med et så lavt beløp at jeg ikke hadde synes det var verdt jobben.

Så derfor axelh, snyter jeg på skatten i fire måneder i år til stor glede for barnets foreldre som ønsker å ha deres lille pode hos meg frem til de starter i barnehage ved nyttår. Har nå betalt skatt på alt jeg har tjent de siste 15 årene, og skal sikkert fortsette med det de neste 35. Kan ikke si at jeg sitter med så utrolig dårlig samvittighet for dette.

Fortsatt god sommer ;0)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...