Gå til innhold

Ny bil...hva skal man velge, med good plass baki???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi er også på utkikk etter ny bil, og kommer til å velge en nyere modell av den vi allerede har: VW Passat stasjonsvogn! Det er en god bil å kjøre, og den har STOR plass både i kupeen og bagasjerommet. Vi er storfornøyde :)

Vi kjøpte en Mazda 6 stasjonsvogn i fjor da jeg ble gravid første gang. Er kjempefornøyd med bilen. Veldig komfortabel, stor plass både i baksete og bagasjerom. Kan dra på shopping med stor barnevogn =)

Bilen er ellers meget stødig på veien. Har også vært testvinner i bladet Motor og på tv.

Vi kjøpte ny Skoda Octavia stv i fjor. Rimelig og god bil. Har jo samme shassis(skrives kanskje ikke slik, men....) som VW, Audi og Seat. Den er også veldig stor i bagasjerommet......-omtrent som nye Passat (som svigerfar har), men den nye Passaten er litt (!) større i baksetet, iallfall i midten. Men jeg (177cm) sitter helt fint i baksetet bak min langbente mann på 193cm (han har setet helt bak) i bilen vår.

Vi var på hyttetur i vinter og hadde med oss bagvogn, reiseseng, dobbelpulk, bager og div - og alt fikk plass i bagasjerommet. :)

Annonse

passaten har ingen kant, der er det bare å løfte vogna rett ut :) Genialt! På biltur er det også superfint å bruke bagasjerommet som piknik-rom... slå opp bakluka, sette seg på kanten og spise kjeks og drikke saft. 2-åringen vår elsker disse piknikene :)

Hvis du vil ha en bil med god plass for barnevogn, pulk m.m.som ikke er så dyr, vil jeg anbefale Ford Mondeo stasjonsvogn. Ved å kjøpe Ford får du mye bil for pengene, mye mer enn hvis du kjøper Passat f.eks. Det er ikke på langt nær alle stasjonsvogner man får plass til pulk bak. Vi tester dette ut før vi kjøpte. Har hatt Mondeo i 7 år, kjempe fornøyd! Vi har hatt bilen fra vi fikk første mann og til og med nummer tre. Har fungert utmerket. Må bytte bil nå som nummer fire er på vei..

Hvis man skal ha en trygg og god bil (som nesten aldri er noe galt med) så hadde jeg valgt Toyota avensis:) Vi har tenkt litt på det, så på noen i butikken i går. Svigerfar har veeldig greie på bil, så Toyota er en driftsikker bil:))

vi sitter i disse dager å kikker på bil.. Jeg har lysst på høy bil.. Blir selv veldig bilsyk, så blir det bra for barnet å sitte høyt.. Så opel zafira står øverst på lista.. Sambo har sett seg ut passat stasjonsvogn....

Vi har Saab 9-5 stasjonsvogn. Bra med plass, god komfort og de kommer langt opp på sikkerhetstestene. De er kanskje ikke av den billigste sorten, men heller ikke den dyreste. Husk, nå er det kjøpers marked når det gjelder bil, så du kan sikkert få presset prisen litt ned :)

Får ikke fullrost SKODA nok!!! er blitt super gla i den bilen! vi kjøpte 2006 mod nå... stor og enkel... billig bil.. og billig å forsikre, bruker også lite bensin!!! Kjøp Skoda Oktavia MPI 1.6 med 120 hk.. kommer ikke til å angre.. halve prisen av toyota og alt dette andre!!!

Lykke til :)

Vi kjøpte volkswagen passat. Den har masse god plass i bagasjerommet. Noe vi virkelig var avhenige av da vi har en stor hund og skal ha inn barnevogn.

Senere skal vi kjøpe en skiboks, kjekt å ha når vi skal på ferie o.l

En bil som man får mye for pengene: uten tvil citroen Berlingo! Den er høy og man trenger ikke slå sammen vognen. Det er praktiske skyvedører på begge sider, flybrett til ungene i baksetet og utrolig mye oppbevaringsplass. Passasjerene sitter også høyt i baksetet. En 2006 modell av den billigste sorten koster ca. 200 000,-.

Vi er iallefall storfornøyde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...