Gå til innhold

faren min er en drittsekk!! (oj dette ble langt)

Anbefalte innlegg

Trenger å være litt anonym nå, men trenger også å få ut litt frustrasjon...

Dette er forhistorien:

Faren min har nettopp skilt seg fra sin kone (som han giftet seg med da jeg var 12-13 år gammel og jeg er nå 30), som jeg har hatt som en ekstra (fantastisk) mor. Ekskonen og pappa har en datter sammen som nå er 15 år gammel. Pappa ville nå skilles og flytte tilbake til England (han kommer derfra, men har bodd her hele mitt liv ++) til en dame han traff på internett 4 mnd før han bestemte seg for å flytte og ca 6 mnd før han faktisk flyttet til henne. Han pakket sammen sine ting og skulle de to første ukene ha med seg lillesøsteren min over til England for å besøke slektninger - og rett og slett ha litt tid sammen bare de to. Nå har det seg slik at min far er alkoholiker - han påstår at han er tørrlagt, men det er bare tull...

Snakket med min eldre søster og fikk høre hva som hadde skjedd med lillesøster mens de var i England... Ikke bare hadde fadern drukket flere kvelder, men en av de siste dagene hadde han drukket seg skikkelig dritings og SÅ ville ha ta en prat med lillesøsteren min. Lillesøsteren min nektet, for hun ville ikke snakke med han da han var full - da klarte han å kjefte henne ned og kalle henne masse stygge ting... Hun reiste hjem ett par dager senere, og nekter nå å snakke med pappa, og jeg skjønner henne godt. Føler at jeg hele tiden har prøvd å backe opp pappa i hans valg, selv om jeg har vært veldig uenig, men nå er det nok... Aner ikke hva jeg skal si til han neste gang han tar kontakt, og jeg kommer ALDRI til å sende mine barn på besøk til morfar alene - muligens ikke sammen med oss (foreldre) heller.

Puh!! Trengte å få ut litt frustrasjon her... Hva skal jeg si til fadern neste gang han tar kontakt? Forteller jeg han hvor skuffet og sint jeg er kommer jeg til å miste kontakten med han for alltid, for han er så sta at han aldri vil si unnskyld. Han forstår rett og slett ikke hvilken drittsekk han er...

Fortsetter under...

Jeg skjønner det godt,min far har vært alkoholliker siden han ble skadet under jobb og knakk nakken. Så han drakk for å lindre smerte. Nå har det seg at min mor og far drikker hver helg,og jeg er gravid og de forventer at mitt barn selvfølgelig skal være med de på ferie og sånn. Men jeg er totalt imot at mitt barn skal være i nærheten av alkohol som jeg var,fordi det er faktisk ikke koselig.

Man må bare velge hva som er viktigst,at barnet skal unngå slike opplevelser,eller la det oppleve det fordi man ikke tør å si ifra.... Jeg har da ikke turd å si noe enda,men de vet at jeg er imot at de drikker i nærheten av meg,så jeg skal gi de en sjanse,ettersom jeg regner med at de skjønner det gjelder mitt barn like mye som meg.

Du burde fortelle faren din akkurat hva du mener,så kanskje han klarer å skjønne hva han har gjort. Men om du er som meg så har du kanskje problemer med å si sånne ting rett ut,uten å begynne å grine eller lignende, men det må ut på en eller annen måte. Så en mail eller ett brev er kanksje heller ikke dumt. Men du bør i alle fall la han få vite det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...