Anonym bruker Skrevet 2. august 2006 #1 Del Skrevet 2. august 2006 Vi har en gutt på snart tre år. Ifjor fikk han plass i bhg som var førstevalget vårt, og etter ryktene den beste bhg i byen. Vi var utrolig fornøyde med alt hele året og gutten vår stortrivdes. Så flyttet vi og reiseveien til og fra bhg ble ca en mil hver vei. Det var en vinter med ekstreme snømengder og nok en slik vinter med så lang reisevei til og fra bhg fristet lite. Dermed byttet vi til en bhg her. Og vi har bare fått dårlig inntrykk av bhg fra dag en! Først måtte vi etterlyse informasjonsmøte. Da det endelig var en infomøte var det verdens mest tafatte dame som bare pratet om lover og regler. Vi fikk ingen fin liten brosjyre om bhg og de ansatte. Bhg har ingen spesielle verdier eller visjoner. Første møtet var også dårlig. De ansatte spilte et spill min gutt var for liten til. Dermed gikk jeg og sønnen min alene inn på et naborom og lekte litt med biler. Etter lang tid fikk vi beskjed om at vår kontaktperson var i møte. Første dagen i bhg idag. Kontaktpersonen har ferie en uke til. Derfor sa de ifra at om vi ville starte denne uka fikk vi ikke den oppfølgingen vi burde hatt.. Gutten min og jeg styrte rundt alene. De ansatte er tafatte og gjør lite med barna. Jeg så flere uheldige episoder lenge før noen ansatte så det. Plutselig så jeg også at alle de tre andre guttene på avd til sønnen (de var bare disse fire barna fra avd i bhg da), satt ved et bord inne og spiste og koste seg. min gutt, han satt ute i sandkassa alene. ingen sa noe til han. Fy fader som jeg angrer på at vi byttet bhg!!! Om jeg kunne valgt om igjen ville jeg heller flyttet nærmere den andre bhg, så mye bedre var den.. Men nå er vel løpet kjørt.. Nå må vi ta til takke med det vi har, og håpe at gutten vår vil trives. Det er det viktigste... Selvom det ser dårlig ut etter første dagen.. Vi bor dessverre i en by med altfor få bhg-plasser.. Jeg er så lei meg for at vi byttet:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5797565-angrer-s%C3%A5-p%C3%A5-at-vi-byttet-bhg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
papoyo Skrevet 2. august 2006 #2 Del Skrevet 2. august 2006 Huff, dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Virker litt likt det innlegget som kom for litt siden, som heter: Føler barnehagepersonalet har favorittbarn. Jeg har gitt et langt svar der som du kan lese, ang tilvenning i bhg. Uansett når barnet begynner, så må man ha en kontaktperson/tilknytningsperson til barnet. Dersom den de har tenkt ikke er til stede, så får de bytte så en av de andre tar over sønnen din. Dette er IKKE sånn det skal være. Skjønner at du får et dårlig inntrykk. Det er desverre også slike situasjoner som denne, og på det andre nevnte innlegget, som er med på å ødelegge for barnehager og barnehageyrket. Når noen opptrer uprofesjonelt, så går det utover hele barnehagesektoren. Desverre! Vi har et viktig yrke, og vi skal være profesjonelle. Det vi gjør kan virke enkelt, men alt skal være nøye gjennomtenkt. Håper det går bedre for dere i fortsettelsen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5797565-angrer-s%C3%A5-p%C3%A5-at-vi-byttet-bhg/#findComment-5797979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
May36 Skrevet 3. august 2006 #3 Del Skrevet 3. august 2006 Kan du flytte tilbake når det blir noe ledig? Ikke flytte tilbake, men få han i den andre barnehagen? Jeg kjører min gutt til en barnehage som ligger langt unna der jeg bor fordi det var den beste og magefølelsen er på plass. Det kommer jeg til å gjøre i mange år nettopp fordi det er så forskjellig praksis i barnehagene og jeg har forhørt meg ang kvalitet. Tenk litt på hva det gjør med han når han føler seg sett og verdsatt og ikke minst hva det gir deg av overskudd å vite at han har det bra! Fordi det er barnehagemangel er det dessverre en del kvantitet der ute man "tar til takke med" fordi man må. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5797565-angrer-s%C3%A5-p%C3%A5-at-vi-byttet-bhg/#findComment-5805508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå