Gå til innhold

Hvor gamle er barna deres, og når legger dere dem for kvelden?

Anbefalte innlegg

Har dere faste rutiner på dette? Jeg legger vesla rundt elleve - tolv på kvelden, da jeg legger meg selv. Er dette for sent? Hun er 5 uker gammel. Lurer litt på om jeg skal begynne med kveldsstellet kl 21 istedenfor..

Hva gjør dere?

Fortsetter under...

Min er en del eldre enn din, 9,5 mnd, og han legger seg fast kl 19.00.

Da han var så liten som jenta di sovnet han litt i vilden sky. Vi la oss samtidig alle sammen, ofte på samme tid som dere. Han hadde kolikk, så det var ikke før den var over vi begynte å prøve på en fast leggetid (funka så klart ikke bestandig).

Min er 8,5 mnd og legger seg 19.30 hver kveld.

Begynte så smått med leggerutiner da han var ca 4 uker, da la han seg ca 21 og fikk litt pupp når vi la oss (23-24). Har gradvis fremskyndet leggetiden med 15-30 minutter etter hvert som vi har merka at gutten var "klar" for det.. Han sov over natta fra 2 mnd, da la han seg 21 og sov til 6-7.

Tror vi har vært skikkelig heldige med leggingen, det har ikke vært store problemer fra han var 3-4 uker i alle fall.. Skal snart begynne å prøve med leggetid ca 19. Han sover ikke stort på dagen lenger da (ca 2 timer).

Vår gutt er tre og en halv månede.Vi begynner kveldsstellet rundt kl 21. Når han var så liten som din,ble nok klokka elleve-tolv her også,når vi la oss. Håper på sikt å legge han en time elle to tidligere.Jeg tror det helt sikkert går seg til,ikke stress med det. Når de er så små sover de jo hvor som helst egentlig.

Min gutt er 6mnd og siste ukene har vi gått fra å legge kl 21 til å vere i seng kl 20. Får pupp 1-2 ganger før vi står opp i 9-10 tida. Første mnd varierte det veldig med legging, veldig ofte la vi han når vi la oss:)

Annonse

Det fugerte ikke for oss m så veldig mye rutiner for legging, gjorde det samme som deg. Fra hun var 2 mnd, la hun seg 22-23, og først nå når hun ble 5 la hun seg ca 21, men helt av seg selv ble hun stuptrøtt ved19-19.30(6,5 mnd nå).

Så først nå føler jeg at jeg kan si vi har en fast rutine på legging.

Men har alltid gjort de samme tingene, dempet belysning på kvelden osv for at hun skal merke forskjell.

Lykke til, ville bare ha prøvd meg litt frem jeg :)

Annonse

han legger seg kl 21 og sover til 9..så får han flaske og sover videre til 12...

er 5mnd.....

når min var liten gadd jeg ikke lege han for natten..pga han våknet jo hver 3time for mat uansett

Heia:)

Vi gjør omtrent som deg. Steller han i 22-tiden og så får han pupp og legger seg i senga ca kl 23. Tror og håper dette med legge-tider regulerer seg selv mer og mer ettersom barnet blir større. Var hvertfall sånn med de andre to.

Når jenta mi var 5 uker så la hun seg i hytt og pine, oftest sovnet hun i vogga i stua kl 21, så sov hun til vi vekket henne rundt 23. Da fikk hun pupp og så sa vi henne i vogga oppe på vårt rom.

Nå er hun 7 mnd, og har de siste 3 mnd lagt seg kl 19 og våknet opp kl 630 for mat, har skiftet bleie i senga og fått mat på rommet, rett i seng og sovet videre til 8.30-9.30.

I ferien kom hun litt ut av det, nå er hun i seng til kl 20 og den siste uken har hun våknet kl 8. Idag ble kl 845 før vi hørte henne, vi var helt sjokka...

Ble dermed ett måltid mindre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...