Gå til innhold

Nattarbeid/skiftarbeid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ferie i 3 uker nå og skal begynne på jobb igjen til mandag. Da skal jeg jobbe nattskift hele uken. arb.giver vet at jeg er gravid. (er i uke 10 nå) Er det fler her som jobber skift og har erfaring med hva nattarbeid kan gjøre med helsen når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet mye senvakter forrige graviditet, og jeg er ikke morgenkvalm, men kvelskvalm..

Hadde noen nattevakter. Synes det gikk fint. Men nå når jeg har barn er det bedre med en 8-16 jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Jeg er egentlig på 2 trim.. men titter litt innom overalt.

Jeg er sykepleier og jobber egentlig natt, men i følge jordmor skal man ikke jobbe natt når man er gravid pga hormon svigningende og noe større fare for abort. Etter litt pes og syting fra jobben skal de gjøre så godt de kan på å tilrettelegge dag / kveld. Det de ikke klarer blir svangerskaps permisjon ( jeg får altså full lønn, selv om jeg kanskje bare jobber 40 %, fordi de ikke klarer å tilrettelegge mer... )

 

Men stå på krava dine og få med et skriv fra jordmor ( tror det heter Tilrettelegging/ omplassering for gravide)

LItt pes med jobben har det vært, for de var ikke akkurat happy for at jeg var gravid... men ordnet seg har det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...