Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilke tegn er typisk jente og hvilke er typisk gutt? Har hørt så mange motsigende ting . Jeg trodde spiss mage, høy hjertefrekvens og lite/ingen kvalme = gutt, mens bred mage, tidlig kvalme = jente, lav hjertefrekvens = jente. Men flere jeg har snakket med mener eller har opplevd motsatt. Er det ingenting typisk, eller er et som de fleste regler: "ingen regel uten unntak"?

Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Annonse

Det er jo faktisk et par tegn som bruker å være relativt sikre. Se på ungen etter fødselen - hvis den har utovertiss er det antageligvis en gutt, er det innovertiss så er det mest sannsynlig ei jente.

Gjest leelu23 m/ jente 25.11

Jeg skal legge mytene om barnets kjønn i DASS og dra ned - for alle "typiske tegn" sa at jeg ventet en gutt.. og selvfølgelig trodde jeg det selv. Tilogmed det kinesiske fødekartet sa gutt!!..

Etter to efrarne øyer var det ikke tvil om at jeg venter en liten jente :)

Så heretter kan kjerringråd stappes opp en viss plass for min del :)

hehe

Huff, jeg kjente plutselig at jeg virket litt sur over her da jeg leste innlegget mitt om igjen, unnskyld - ble bare så irritert da jeg gikk med stor mage sist og "alle" hadde en mening om hva det var...

For ordens skyld, jeg hadde spiss mage, var lite kvalm, hadde bra hår&hud ("strålte", fikk jeg stadig høre) og hadde mørk stripe fra navlen og ned. Forsterlyden lå på akkurat 140 hele veien, og jeg fikk gutt. Så her stemte det bra, i og for seg, men jeg mener å huske fra en tidligere diskusjon med ka-ping at hun hadde samme "tegn" og fikk jente?

Sikrest er det nok å vente til etter fødsel, ja:)

Mormora mi (tidl sykepleier) sier hun har aldri tatt feil når hun tipper kjønn. Hun kan se det på den gravide om hun har blitt mer maskulin eller ikke. Hun sier jeg får en gutt, så det blir spennende å se... Angrer nesten på at jeg ikke ville vite kjønn på UL, er så spent på om hun har rett...

Hei hei!!! for opplysningens skyld: jeg har spiss mage som sitter lavt, lite kvalme, hjerte 144, stripe fra navlen og ned - og jeg venter gutt :-)

jeg tenkte egentlig ikke over dette før etter at jeg visste kjønn jeg- magen er liksom ikke såååå spiss ;-) men det jeg tenkte mer på er at jeg har hatt en følelse av s\at det er en gutt inni her siden jeg tok testen =) jordmor sa at denne magefølelsen ofte stemte veldig godt, jeg har også drømt om gutt :-)

Jeg matcher liksom 'tegnene' jeg da.

Har kviser og hadde kvalme og skal ha jente.

Hvordan form magen min har kan jeg virkelig ikke uttale meg om, men ville kanskje sett det hvis den var spiss? Synes den ser ut som om jeg burde roe ned sjokolade inntaket og ta en løpetur ;)

Ved nærmere ettersyn vil jeg si at den er bred, og ganske flat, og det er vel også riktig for jente?

Annonse

brei over rumpa og hofter.... jente....

(stemte forje gang på meg...)

at magen ligger lavt... veel, det har den gjordt både når jeg gikk gravid med sønnen og dattern min......

blitt litt breiere over rumpa og hoftene denne gangen og... blir sansynligvis jente..( det sa ul....nesten sikkert...)

Hei!

Tegnene kan være ganske missvisende. Men det med spiss og rund mage bruker å stemme ganske bra.

Noen er kvalme når de går med jente og merker ingenting når de går med gutt, men noen er kvalm uansett. Men de som har en av hvert kjønn, der de har vært dårlig med den ene og ikke den andre og venter 3 mann, vet som regel hva kjønn det er utifra formen.

tror dette er litt både og jeg..tenker på tegn på kjønn! Jeg har selv erfart uten å vite gjennom ultralyd bare ved å lese om tegn at jeg fikk rett! Og sett på venninner...stort sett gjentar dette med hjertefr.,kvalme, og trøtthet seg! MEN ikke alltid! :)

I følge min jordmor skyldes mageformen formen på bekken, livmor og hvaslags form magemusklene er i. Det er derfor mange har høy og spiss mage med første barn, som av en eller annen grunn også ofte er gutt. Når man skal ha barn igjen er magemuskler og livmor "tøyd" allerede, og magen blir lavere, bredere og flatere. Men jeg vet nå ikke, har ikke egentlig noen "form" på magan ennå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...