Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg både røkte og drakk kaffe før jeg fikk vite at jeg var gravid.

Klarte å slutte å røyke, det var faktisk ikke no problem i det hele tatt :)

Slutta på dagen og ikke tatt en røyk siden *STOLT*

Men så har jeg et problem igjen, jeg bare klarer ikke si nei til en kopp

med kaffe:p Er det noen her som drikker kaffe? Er det svært skadelig på barnet og hva slags skade kan det gjøre? Jeg drikker ikke så mye, en kopp om dagen, kanskje mindre, men klarer ikke slutte helt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5795815-bare-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oxo klarte å slutte å røyke på dagen, veldig stolt her:) Holdt opp i 5 mnd nå;) Men jeg drikker ikke kaffe, har aldri likt det...men kaffe latte er godt, men det har jeg slutta med også. Har hørt og lest at det er ikke farlig med en-to kopper kaffe hver dag. Hvis det går mengder kan det ha noe å si, men ikke to kopper:)

Jeg røyka og, og tok IKKE en eneste røyk etter at testen var positiv..(har aldri røyka mye, men på fest gikk det gjerne med en 20 pakning ++) Men kaffe drikker jeg ennå når jeg har lyst på, men det går mest i "kaffebar" kaffe og passer på inntaket da.. Hvis jeg har drukket cola f.eks så passer jeg på at det ikke blir for mye koffein i tilegg...

Men vi må jo kose oss litt da:)

Jeg klarte ikke kaffe de første månedene, men nå drikker jeg deilig kaffe hver morgen.. lager en halv presskanne, bruker masse melk i (det er så godt!) og drikker så mye som jeg har lyst på.

Kaffe i små mengder er ikke skadelig. Drikk din kopp med god samvittighet!

Annonse

jeg som alltid har elsket kaffe..... drakk gjerne en liter om dagen :-D og etter at jeg blei gravid smaker kaffe ehlt pyton......jeg brekker meg nesten når jeg drikker det!!! verre med røyken hos meg da, gikk ikke så lett å kutte ut den som kaffen :-(

men et par kopper om dagen er ikke noe farlig i hele tatt :o) kos deg med kaffen din du!!!!

Jeg både røyka og drakk!! -kaffe!! :-)

Slutta med røyken (gud som jeg dessverre fortsatt savner den......) og slutta nesten med kaffen.

At jeg sjelden drikker kaffe var fordi det ikke frista i begynnelsen men nå minner kaffen meg om røyk. De to hører liksom sammen på en måte...

Men det hender jeg tar en kopp nå. Koser meg skikkelig! Men det blir ikke like mange som før! For da var det sikkert 5 - 6 kopper på jobben! Skikkelig kaffekjærring! :-)

Nyt kaffen din du- ingen ting som tilsier at den mengden du sier du drikker skal være skadelig. Jeg er skikkelig kaffekjærring, og med førstemann drakk jeg sikkert 1 liter om dagen- OG røyka! Fysjom- men sånn var det!

Denne gangen drikker jeg mye mindre kaffe, de 3 første mnd orka jeg nesten ikke tanken på det engang, og røyker heller ikke.

Leste en artikkel om dette omtrent når jeg ble gravid. Der sto det at en kopp om dagen økte abortfaren littegrann, mens mer økte abortfaren signifikant. Jeg husker ikke om det stod noe der om det bare var i de første 3 mnd eller gjennom hele svangerskapet.

Husker ikke helt hvor jeg fant den (det var på nettet et sted), men jeg prøvde å holde meg unna kaffe de første tre månedene og prøver nå å ikke drikke mer enn en kopp om dagen.

Jeg klarte heldigvis å kutte ut røyken en måned før jeg ble gravid, men kaffen slet jeg mer med. Drakk 2-3 kopper i uken første trimester, men nå får jeg i meg koffein daglig. Bestiller selvfølgelig med enkel espresso nå da, istedetfor dobbel slik jeg drakk før, og prøver å ta en halv kopp når jeg blir servert trakterkaffe. Tror abortfaren gjelder første trimester, men koffein er et sentralstimulerende stoff, så det er selvsagt at så lite som mulig er det beste!

Men det er jo så godt!! Særlig iskaffe i den grusomme varmen som har vært.

Annonse

Hei,

Jordmora sa til meg første gang jeg var der at kaffien var "friskmeldt" altså ikke så "farlig" som man trodde før .... i alle fall dersom en ikke drikker veldig store mengder da....og en kopp om dagen er garantert ikke for mye.

Så jeg tror nok du kan ta det helt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...