Gå til innhold

September: Tips for såre brystvorter....når den tid kommer:-)


mamma-mi

Anbefalte innlegg

Kom bare på at jeg måtte dele et lite puppe-tips...:-)

Brystvortene mine var utrolig såre de første ukene etter fødselen. Brukte albueskjell og diverse greier og det fungerte vel og bra. Men amme innleggene klistra seg til vortene og det var utrolig sårt! Jeg klipte rett og slett opp en silkeboxer mannen min ikke brukte og la stykker av den mellom pupp og innlegg - og det hjalp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt råd! Jeg tror det finnes ammeinnlegg i ull med silke på ene siden også - hvis man vil ha noe ferdigsydd!

 

Ellers er vel det beste rådet å lufte såre brystvorter mest mulig. De blir liksom ikke noe særlig bedre så lenge de er innpakket i bh, albueskjell, innlegg og klær uansett. Lufting etter hver amming i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er såre allerede! For et par dager siden tok kroppen min en "vending"; bekkenet kranger, masse kynnere, og SÅRE brystvorter og glovarme pupper. Tydelig at jeg snart er (eller ER) fødeklar!

Masserer vortene med fødselsforberedelsesoljen fra Weleda, jeg, selv om den egentlig er beregnet til mellomkjøttet. Den skal visstnok gjøre huden smidig og elastisk og bedre blodgjennomstømningen. Kan vel ikke skade.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...